یکشنبه 6 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کامران دانشجو: حرکت به سوی دانشگاه تمام عيار ولايت‌مدار، در بحث دانشگاه آزاد اهل انصراف نيستم، فارس

خبرگزاری فارس: وزير علوم گفت: ولايت‌مداری در فرهنگ بسيجی عمود خيمه است و بايد به سمت دانشگاه تمام عيار ولايت‌مدار برويم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوری در همايش بزرگ بسيجيان دانشگاه‌های تهران که امروز در مرکز همايش‌های بين‌المللی دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد، گفت: طی ۲ ماه گذشته بحث‌های بسياری در خصوص برگزاری جلسه هيئت امنای دانشگاه آزاد مطرح شده است.

وی افزود: برخی‌ها از جمله انجمن‌های اسلامی، تشکل‌های دانشجويی و دانشجويان حزب‌اللهی در دانشگاه‌ها اين امر را با نگرانی دنبال می‌کردند و مطالبی را عنوان می‌داشتند و برخی‌ها نيز در رسانه‌‌ها با اهداف خاص مطالبی را در اين خصوص منتشر می‌کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجو خاطرنشان کرد: بنده در خصوص عدم برگزاری جلسه هيئت امنای دانشگاه آزاد نامه‌ای به رئيس‌جمهور ننوشتم و از برگزاری اين جلسه انصراف نداده‌ام. بنده اصلا اهل انصراف دادن نيستم و اهل انجام تکليفم و قائلم به اينکه بايد تکليف را درست انجام داد.

وزير علوم تصريح کرد: مسئوليت برگزاری اولين جلسه هيئت امنای دانشگاه آزاد در ۲۹ شهريور‌ماه سال جالی به بنده ابلاغ شد که در پنجم‌مهر‌ماه نامه‌ای به دبيرخانه شورای انقلاب فرهنگی نوشتم و چند ابهام از نظر حقوقی وجود داشت که از آنان سؤال کردم.

وی در ادامه گفت: دوباره در ۲۰ مهر‌ماه نامه‌ای به دبيرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشتم تا برخی ابهامات حقوقی رفع شود که در نهايت دبيرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اين‌گونه تشخيص داد که بحث جلسه هيئت امنای دانشگاه آزاد در صحن علنی اين شورا مطرح شود.

دانشجو تصريح کرد: هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکيل شد و ابهامات حقوقی اين بحث رفع شد.

دانشجو تأکيد کرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنده اعلام شد که چه زمانی آمادگی داريد که اولين جلسه هيئت امنای دانشگاه آزاد را تشکيل دهيد که بنده اعلام کردم يک هفته‌ای اين جلسه را برگزار می‌کنم اما اين شورا يک ماه به بنده فرصت داده است تا اين جلسه برگزار شود.

وی افزود: ملت ايران بسيجی و آماده است و فرهنگ عاشورا و ۹ دی دارد.

دانشجو خاطرنشان کرد: ما از زبونی و ددمنشی دشمن صحبت می‌کنيم. وقتی می‌گويم آماده‌ايم به دليل واهمه‌ای که از قدرت پوشالی دشمن داريم نيست. تکليف است که آماده باشيم.

وزير علوم اظهار داشت: بسيج و بسيجی هويت خود را از عاشورا می‌گيرد و بسيجی انشاء عاشورا و انتشار کربلا می‌کند.

وی در ادامه گفت: بسيجی چند شاخصه دارد که ايجابی و سلبی است. جاذبه و دافعه اگر با هم نباشد نمی‌تواند منظور را برساند.

دانشجو تصريح کرد: شاخص‌های ايجابی بسيج، تلاش و کار است. اگر ادعای بسيجی بودن را داريم بايد کار و تلاش کنيم و اگر در دانشگاه تدريس می‌کنيم بايد درست تعليم دهيم.

وزير علوم اظهار داشت: بسيج مؤدب است و به بزرگان خود احترام می‌گذارد و قدر پدر و مادر را می‌داند و احسان می‌کند.

وی در ادامه گفت: بسيجی قدر معلم خود را می‌داند و به معلمش توهين نمی‌کند، حتی اگر منتقد وی باشد نمی‌تواند به معلم توهين کند و بگويد من بسيجی هستم.

دانشجو در ادامه گفت: بسيجی اخلاقی معنوی دارد و با معنويت سر و کار دارد و چشم خود را بر واقعيات نمی‌بندد.

وزير علوم تصريح کرد: بسيجی وابسته به دنيا نيست و تشنه قدرت نبوده و خدمت می‌خواهد. بسيج ايثارگری و فداکاری است، نمی‌شود فردی در خود بماند و ادعای بسيجی بودن کند، بايد از خود رها شد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: ولايت‌مداری در فرهنگ بسيجی عمود خيمه است. بايد به سمت دانشگاه تمام عيار ولايت‌مدار برويم و سربازان امام زمان(عج) تربيت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016