پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاخ کلنگی با مانور نظامی استوار نمی گردد! ناصر مستشار

آيا خانه های کلنگی را در ايران هنوز بخاطر داريد؟ هر چندتا خرک وپايه وستون وشمع می گذاشتند تا ديوار کلنگی فرو نريزد ، بالاخره ديوار برروی ساکنانش ريزش می کرد. آيا از مانورهای نظامی شاه هنوز چيزی در خاطرتان مانده است؟با آنهمه تجهيزات پيشرفته نظامی وبقولی پنجمين ارتش قدرتمند جهان که به حساب می آمد ،عاقبت حکومت شاه چه شد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رژيم اسلامی کارش به جائی رسيده است که سلاح های به اصطلاح پيشرفته خود را به رخ جهانيان می کشد تا آرامش قدرت های بزرگ جهان را برهم بزند.غافل ازاينکه کشورهای امپرياليستی از وجود سلاح های خريداری شده ج.ا. از اروپا وروسيه را مدتهاست زير نظر دارند! تنها ماده ائی که اين سلاح ها را بيش از بيش خطرناک تر می سازد ، همانا بمب اتم است که فعلا رژيم اسلامی آنرا ندارد واگرهمه اين راکتها وموشکها و اژدرها به بمب اتم مجهز گردند که رژيم اسلامی هم اکنون با خريدن فرصت بطور شبانه روزی کسب آنرا پيگيری می کند ، ديگرارتش توانمند شيعيان در جهان به ثبت خواهد رسيد! تمام جنبش وجوش های ملايان مدتهاست که زير نظر ذره بين امپرياليستها قرار گرفته است و امکانات آنتی وماهواره ائی کشورهای غربی تسهيلات کشف ناپيدا ها را بسيار آسان کرده است.

شاه با داشتن آنهمه نيروی نظامی پيچده حکومت خود را ابدی می دانست، اما با جامعه ائی که آزادی نداشته باشد، اين ابد يت هيچگاه رخ نخواهد داد. امريکا حفظ امنيت خليج فارس ودريای عمان تا دهانه اقيانوس هند وشاخ افريقا را به شاه سپرده بود و تمام مانورهای ارتش شاهنشاهی ايران را امريکا توسط کارشناسان نظامی اش نظارت می کرد! درآن روزگار تقريبا تمام همسايگان ايران تا شاخ افريقا به قدرت شاه کرنش کرده بودند وآنها هم که با برتری شاه تفاهم نداشتند ، جرات اعتراض نداشتند چون شاه از جانب امريکا حمايت می شد ودر حال حاضر همه پارامترها به شدت تغيير کرده است وعملا موقعيت ج.ا. در تضاد با مولفه های ياد شده قرار گرفته است! ( در آنروزها مسعود بهنود جمعه ها مسائل ژئو پلتيک منطقه را برای مردم تشريح می کرد که تنها باسواد های سياسی حرفهای او را می فهميدند) !

همزمان با قدرت نمائی شاه در جامعه فضای باز سياسی وجود نداشت!شايد همه چيز بود اما آزادی نبود. مگر نه اينکه انسان با آزادی زنده هست؟در مقايسه با وضعيت کنونی، مردم در رفاه نسبی زندگی می کردند. شکم مردم سير بود.در رژيم اسلامی که فقر وگرانی و حتی کرسنگی بيداد می کند. اگرمردم با شکم سير برای بدست آوردن آزادی بپا خواستند ، شکم گرسنه را هيچ ضمانتی نيست که يکجا برای آزادی ونان قيام نکنند. در تاريخ بشريت تاکنون چنين بوده است که انسان گرسنه وانسان در بند بالاخره قيام خواهد کرد و همگان يا ديده ايم ويا خوانده ايم، ملت ايران نمی تواند خارج از قاعده عمومی تاريخ بشری عمل کند. ملت ايران نمی تواند ضد تاريخ باشد ، اينرا در تمام جنبش های تاريخی خود در گذشته به اثبات رسانده است.بقول ضرب المثل عاميانه که می گويد"" دير وزود دارد اما سوخت وسوز ندارد"" اين هست قاموس تاريخ!!

اگر همين که کمی با حرکت های اعتراضی مردم فضا باز شود ، همچون قالی ريزنقش يک رشته از شيرازه فرش بيرون ميآيد ، عاقبت تمام تار وپود قالی از يک ديگر پاشيده ميشود. افسوس که انقلاب ۵۷ به انقلاب اسلامی تبديل شد و آخوند متحجر رهبرآن شد! افسوس که همه آن تلاشها در راه استقرار حکومت اسلامی به کار آمد! آخوند دنيای سنتی ازدست رفته اش را می خواست بدست بياورد ونه بيشتر!آخوند از دنيای پيشرفته به وحشت آمده بود. اقتصاد برای خر است را همان موقع روح الله خمينی به زبان آورد. اوهمه حرفهايش را آشکارا می گفت، منتها ليبرال های ما می گفتند ، به مرور تمام قدرت را خواهند گرفت وخمينی در قم ماندگار خواهد شد و کمونيست ما می گفتند ، همه اين توهمات خرده بورژوازی رفته رفته از بين خواهد رفت " ديگر جمشيد مساوات کتاب خرده بورژوازی را در بحبوحه گروگان گيری سال پنجاه وهشت انتشار داده بود وهمچون وحی نازل شده از آسمان علوم کمونيست روسی بخشی وسيعی از چپ را بدان ملزم کرده وبه آن ايمان راسخ آورده بود " در حال حاضر جمهوری اسلامی در خليج فارس مشغول مانور نظامی است.

ملايان می انديشند که کنترل اوضاع داخل را کاملا بدست گرفته اند ، پس پاسخ دندان شکن را بايد به خارج از مرزها نشان د هند تا هوس های نابجا از آنها سر نزند! مانور نظامی ج.ا. همزمان با وقوع زلزله لرستان مصادف شده است. خانه های کاه گلی و خشت خام همه فرو ريختند. مردم بسرعت گفتند که " برای مانور نظامی بودجه هست ، برای خريد پيشرفته ترين سلاح های گرانقيمت پول کافی هست ، برای ارسال کمک مالی به فلسطين ظرف بيست هشت سال گذشته بودجه فراوان وجود دارد، اما پس از بيست وهشت سال مرد م هنوز در خانه های بسيار سست وابتدائی بايد زند گی کنند!همين مانورهای نظامی روزی بلای جان ملايان خواهد شد. رژيم با اين مانورها می خواهد به جهان نشان دهد که با "دم شير بازی نکنيد" اما از همين اعمال تحريک کننده ج.ا. امپرياليست ها به اندازه کافی بهره برداری کرده اند تا افکار عمومی را درسطح جهان عليه خطر ج.ا. متوجه سازند.اينک رژيم اسلامی در منطقه بعنوان يک خطر بالقوه وبالفعل افشاء شده است ودر همين راستا حتی همسايگان رژيم اسلا می خود را در امان نمی بينند!بطور کوتاه بعضی از جوانب شرايط کنونی بررسی ميشود:

۱- بعد از آنکه رئيس جمهور برگزيده امت هميشه در صحنه تبليغات ضد اسرائيلی خود را آغاز نمود ، عملا پس از جنگ جهانی دوم برای دومين بار يهود ستيزی دولتی توسط ج.ا. براه انداخته شده است. همه اين کارزار تبليغاتی و هيستريک با نقش فعال ولی فقيه ودولت دست نشانده او به اجراء درآمد. ديگرتمام جهانيان به خطر ناک بودن رژيم اسلامی پی برده اند.

۲-کم کم برای تمام جهانيان ثابت شده است که تضاد ج.ا. تنها با اسرائيل نمی باشد ، بلکه رژيم اسلامی برای گرد آوری حمايت مسلمانان جهان از کانال يهود ستيزی وارد معرکه شده است. ديگربرهمگان روشن شده است که رژيم اسلامی در جهت برآورده ساختن وصيت های دوازده امام مظلوم در انديشه تشکيل امپراتوری شيعيان جهان در منطقه تلاش می ورزد. مذهب شيعه هيچگاه از اجزای تشکيل دهنده مذاهب اربعه و تشکيل دهنده جهان اسلام که شامل شافعی، حنفی،مالکی،حنبلی می باشد نبوده است. بدين لحاظ رژيم اسلامی در ميان مسلمانان جهان به جای دوست بيشتر دشمن دارد!

۳- ج.ا. با آزمايش موشک های با برد ۵۰۰۰ کيلومتر به جهانيان نشان داد که تنها سلاح های متعارف دفاعی در اختيارش نيست ، بلکه رژيم سلاح های تها جمی را تصاحب کرده است وآن سلاح ها هنوز به بمب اتم مسلح نشده اند ، در صورت مسلح شدن آن سلاح ها به کلاهک های اتمی زور گوئی رژيم اسلامی فرا منطقه ائی خواهد شد!

۴-آغاز جنگ وحمله نظامی و مهارآن درقدرت هيچ نيروئی نيست ، چراکه خود رژيم به استقبال جنگ می رود. همانطور که ج.ا. در اين مانورها نشان می دهد ، ديگر به نيروهای توده ائی خود متکی نيست. رژيم اسلامی به خوبی دريافته است که همچون عصر شمشير وسرنيزه نمی توان به نيروی توده ائی اتکاء کرد ، بلکه به تکنولوژی نظامی روی آورده است.سئوال اساسی در اينجاست ، تاچه اندازه تکنولوژی ج.ا. در برابر تکنولوژی پيشرفته تر امپرياليست ها برابری ومقاومت خواهد کرد؟

۵-هرچقدر تضاد ج.ا. با امريکا اوج می گيرد به همان موازات از جنبش سياسی چه در داخل وخارج کاسته ميشود.توده ها به تماشای اين تضاد مشغولند و همه وظايف سرنگونی رژيم اسلامی را به امريکا حواله کرده اند وجرج بوش وخانم رايس سخنگوی ضديت با ملايان شده اند واپوزيسيون هم به نظاره گری وتفسير وقايع مشغول است وتنها منتظر است تا اتفاقی رخ دهد تا بدان واکنش نشان دهد. بی برنامه گی و عدم صفوف متحد ويک پارچه هرچه بيشتر گسترش می يابد . کاخ کلنگی ج.ا. تنها به نيروئی نيازمند است که آنرا با اتحاد وهمبستگی "هل" بدهد تا فرو ريزد که متاسفانه اين نيرو در ميدان ديده نميشود.قبل از آنکه امريکااين کاخ کلنگی رادرهم ريزد خود بپا خيزيم وآن کاخ ستم وپوسيده را ويران کنيم! به اميد آنروز.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016