پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنج شبکه جهانی: با رویکرد محدودکننده ایران علیه رسانه‌ها برخورد شود، راديو فردا

تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن آن که ایران را متهم کردند که پارازیت بر روی امواج پخش شبکه‌های فارسی‌زبان را افزایش داده، از مقامات بین‌المللی خواستند تا برای مقابله با این روند وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مدیران ارشد شبکه‌های بین‌المللی صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، دویچه وله آلمان، شبکه «آ اِ اِف» فرانسه و رادیو سرتاسری هلند، روز چهارشنبه در نشستی در لندن اقدام به انتشار بیانیه‌ای کرده و خواستار توقف تلاش‌‌ها برای محدود و مسدود کردن رسانه‌های مستقل در ایران شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدیران این پنج شبکه که به منظور شرکت در نشست شورای اطلاع‌رسانی دولت آمریکا، بی‌بی‌جی، گرد هم آمده بودند، در این بیانیه‌ آورده‌اند: «ما از تمامی مقامات نظارتی می‌خواهیم تا در واکنش به اقدامات افرادی که تعمدا در دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای اختلال ایجاد می‌کنند، دست به کار شوند.»

ایران پیشتر نیز به‌ویژه در پی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به دلیل تلاش برای ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های خبری و مسدود کردن وب‌سایت‌های فارسی‌‌زبان مورد انتقاد قرار گرفته است.

این‌ بار نیز این مدیران با تأکید بر این که اقدامات محدود‌کننده علیه رسانه‌ها در ایران در سال جاری میلادی روندی رو به افزایش داشته از اعضای «اتحادیه بین‌المللی مخابرات» درخواست کردند تا در نشست پیش‌ روی خود در ژنو، این مسئله را مد نظر قرار دهند.

تهران شبکه‌های خبری فارسی‌زبان بین‌المللی را متهم می‌کند که اهداف‌شان با نظام جمهوری اسلامی ضدیت دارد.

در همین زمینه فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اواخر مهرماه سال جاری صدای آمریکا و بی‌بی‌‌سی را «بازوهای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا» خواند.

در ماه‌های گذشته علاوه بر ایجاد اختلال شدید در دریافت امواج شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در ایران، افرادی نیز به اتهام همکاری با بخش فارسی‌زبان شبکه بی‌بی‌سی از سوی مقامات اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

آژانس دولتی آمریکایی بی‌بی‌جی که شبکه‌‌های اطلاع‌رسانی تحت مسئولیتش برای ۱۰۰ کشور جهان با جمعیتی حدود ۱۸۷ میلیون نفر، برنامه پخش می‌کند، پیشتر به همراه بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای مشترک ایجاد اختلال در دریافت ماهواره‌ای شبکه‌های فارسی‌زبان در ایران را مورد انتقاد قرار داده و خواستار پایان یافتن این روند شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016