دوشنبه 21 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"صدور کيفر خواست" برای بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی مجلس ايران، دانشجونيوز

پس از آنکه يکی از نمايندگان مجلس ايران، علاالدين بروجردی، رييس کمسيون امنيت ملی مجلس را يکی از متهمان پرونده اختلاس ۲۸۰۰ ميلياردی معرفی کرده و خواستار بازداشت وی شده بود، علاالدين بروجردی اظهارات وی را تکذيب نموده و آن را "جرم" دانسته است.


به گزارش دانشجونيوز، پس از مطرح شدن نام علاالدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی مجلس ايران به عنوان يکی از چند متهم پرونده اختلاس در ايران از سوی نماينده مردم مشهد، بروجردی به اين سخنان واکنش نشان داده و ضمن کذب خواندن آن، اضافه نمود: «بارها گفته ام اين مطالب غيرواقعی، کذب و از مصاديق بارز تشويش اذهان عمومی است،لذا اين اظهارات آقای کريمی قدوسی جرم است.»

بر اساس آنچه که وبسايت بولتن نيوز، نزديک به دولت ايران، گزارش داده، کريمی قدوسی نماينده مشهد و کلات در گفتگوی خود با اين اين رسانه دولتی، ضمن متهم خواندن علاء الدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، گفته است: «بروجردی يکی از اين متهمين است که برای وی کيفرخواست صادر شده و قاضی نظر به بازداشت وی دارد»

وی همچنين گفته است: «با توجه به اعترافات امير منصور آريا متهم اصلی پرونده و همچنين با توجه به اعترافات فرزند بروجردی که در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، علاءالدين بروجردی متهم اين پرونده است و بايد بازداشت شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کريمی قدوسی همچنين گفت: «متأسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده است»

واکنش علاالدين بروجردی

از سوی ديگر علاالدين بروجردی با «دروغ» خواندن اظهارات کريمی، نماينده مشهد در مجلس، گفته است: «اظهارات کريمی قدوسی جرم است.».

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نماينده مشهد و کلات در گفتگو با بولتن نيوز با اشاره به اينکه اين نخستين باری نيست که اينگونه مطالب کذب بر زبان آقای کريمی قدوسی جاری می شود، گفت: «دروغگويی شايسته يک نماينده مجلس نظام اسلامی و حتی يک فرد مسلمان عادی نيست.»

وی در ادامه تاکيد کرد: «بارها گفته ام اين مطالب غيرواقعی، کذب و از مصاديق بارز تشويش اذهان عمومی است،لذا اين اظهارات آقای کريمی قدوسی رم است.»

بازداشت بروجردی و آزادی وی با وساطت يک نماينده مجلس؟!

پيشتر روزنامه‌ی "اعتماد" در شماره روز دوشنبه، ۹ آبان خود از ارتباط علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس، با پرونده اختلاس خبر داده است.

ماههای گذشته در برخی وبسايت‌های خبری گزارش‌هايی درباره بازداشت علاءالدين بروجردی و فرزندش در ارتباط با پرونده اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی منتشر شده بود. خود او اين بازداشت را تکذيب کرد، اما احمد بيغش٬ يک عضو کميسيون امنيت ملی مجلس، بدون آنکه نامی از بروجردی ببرد، تاييد کرد که يکی از نمايندگان در ارتباط با پرونده اختلاس بازداشت و سپس با وساطت رئيس مجلس آزاد شده است.

علاوه بر اين، برخی سايت‌های خبری از وجود نام سه نماينده‌ی مجلس در گزارش کميسيون اصل نود مجلس در باره پرونده اختلاس خبر داده بودند که گويا اين نام‌ها پيش از قرائت گزارش حذف شده است. ظاهرا علاءالدين بروجردی يکی از اين نمايندگان بوده است.

گفتنی است علاءالدين بروجردی يکی از نمايندگان شاخص اصول‌گرای مجلس است. وی در سال‌هايی که علی‌اکبر ولايتی وزير امور خارجه جمهوری اسلامی بود، سخنگويی اين وزارتخانه را بر عهده داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016