جمعه 2 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸ کارشناس ايراني در سوريه‏ ربوده شدند و خبرهایی از ناپدید شدن ۳ نفر دیگر منتشر شده

خبرنامه گویا - به گزارش پرس تی وی هشت کارشناس فني ايراني از جمله پنج مهندس برق از سوي مردان مسلح ناشناس در شهر حمص سوريه ربوده شده‌اند.

بر اساس این گزارش کارشناسان مذکور از دو سال پيش تا کنون در عمليات احداث نيروگاه برق اين شهر فعاليت داشته‌اند.

علي نيکزاد، وزير راه و توسعه شهري جمهوري اسلامي ايران ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) اعلام کرد، تهران در بحبوحه اعمال فشار امريکا و غرب بر دمشق، مايل است در تامين نيازهاي اقتصادي سوريه به اين کشور کمک کند.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱، صحنه ناآرامي‌هاي داخلي و شورش مخالفان بشار اسد، رئيس جمهوري اين کشور است.

در همین حال وزیر امور خارجه ایران ربوده شدن چند تن از متخصصان ایرانی شاغل در یك نیروگاه برق در شهر حمص سوریه توسط گروهی نامعلوم را محكوم كرد.

به گزارش پنجشنبه شب گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه ، علی اكبر صالحی افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر نهادهای ذیربط ضمن درخواست از دولت سوریه و برخی كشورهای منطقه از جمله اتحادیه عرب و نیز سازمان های حقوق بشری جهت بكارگیری مساعی خود، فعالیت گسترده ای را برای آزادی هموطنان آغاز كرده است.

وزیرامور خارجه با ابراز تاسف از این واقعه اظهار داشت: در حال حاضر با اقدامات سفارت كشورمان در دمشق بقیه كاركنان شركت های ایرانی در محل امنی مستقر شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال بر اساس گزارشی که به خبرنامه گویا رسیده ساعت ده صبح دیروز معاون مدیر پروژه جندر، مهندس خالق صحنه به همراه مدیر سایت شرکت پارسیان پُست مهندس بوییری (شرکتی که فورمن‌ها و تکنیسین‌هایش ناپدید شده اند) برای پیگیری وضعیت ناپدیدشدگان به همراه یک راننده کرد سوری به نام هیثم عازم شهر حمص می‌شوند اما از آن ساعت تا لحظه اعلام خبر (پنج شنبه شب) هیچ اطلاعی از این سه نفر در دست نیست.

صبح پنجشنبه یک مقام وزارت امنیت سوریه در جلسه‌ای که در سایت جندر تشکیل شده بود به کلیه پرسنل ایرانی هشدار داده که در تماس‌های تلفنی با ایران چیزی درباره‌این موضوع بیان نکرده و خیلی کوتاه تنها به سلامت خود اشاره کنند.

بر اساس گزارش دریافتی شرکت مپنا روز پنجشنبه بالاخره رسمآ پروژه‌ی جندر را به حال تعلیق درآورد و گفت که تا اطلاع بعدی سایت پروژه تعطیل و بسته است.

شب گذشته قرار بود کلیه‌مهندسان و کارکنان ایرانی مستقر در کمپ نیروگاه به همراه خانواده‌های خود با اسکورت وزارت امنیت به اقامتگاهی در دمشق برده شوند. آنها قرار است یکشنبه یا دوشنبه آینده به ایران برگردند.

مپنا گفته که اگر تا آنزمان شرایط بهبود یابد بازگشت پرسنل به ایران منتفی خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016