شنبه 3 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۲ درخواست جديد برای راه‌اندازی دانشگاه تک‌جنسيتی در ۹ استان، مهر

مديرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غيرانتفاعی و غيردولتی وزارت علوم از ارائه ۱۲ درخواست جديد به وزارت علوم برای راه‌اندازی دانشگاه تک‌جنسيتی در ۹ استان آذربايجان غربی، فارس، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، گلستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلامعلی نادری در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين خبر گفت: ۳ مورد از اين درخواست‌های جديد برای ايجاد دانشگاه تک‌جنسيتی در شيراز و ۲ درخواست ديگر برای ايجاد دانشگاه تک‌جنسيتی دخترانه در مشهد است. ۶ مورد از اين درخواست‌های جديد مربوط به راه‌اندازی دانشگاه دخترانه در شهرهای اروميه، کرمانشاه، زنجان، گرگان، ساری و اصفهان است و يک درخواست جديد نيز برای ايجاد دانشگاه پسرانه در خوزستان به وزارت علوم رسيده است.

مديرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غيرانتفاعی و غيردولتی وزارت علوم درباره تکليف اين درخواست‌های جديد گفت: منتظر هستيم اين متقاضيان، مدارک لازم را به وزارت علوم ارائه دهند تا مراحل بررسی درخواست را طی کنيم.

نادری با يادآوری اينکه در حال حاضر ۶ موسسه آموزش عالی تک‌جنسيتی رفاه، ابرار، طلوع‌مهر، رسام، فردوسی‌طوسی و فاطميه در کشور فعال هستند، گفت: در حال حاضر راه‌اندازی ۳ موسسه آموزش عالی تک‌جنسيتی در دستور بررسی قرار دارد و ظرف دو ماه آينده گزينش اين موسسات نهايی می‌شود.

وی درباره اين ۳ موسسه افزود: راه‌اندازی دو موسسه آموزش عالی تک‌جنسيتی دخترانه در تبريز و زاهدان و يک موسسه تک‌جنسيتی پسرانه در کرج در دستور بررسی است. البته متقاضيان راه‌اندازی موسسه آموزش عالی پسرانه در کرج بر طبق مقررات بايد از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز بگيرند.

مديرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غيرانتفاعی و غيردولتی وزارت علوم خاطرنشان کرد: پس از اينکه گزينش اين ۳ موسسه نهايی شد به مرحله مجوز اصولی می‌رسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016