جمعه 9 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جانشين رييس ستاد انتخابات كشور خبر داد: تاكنون۴ هزار و ۵۷۴ نفرداوطلب نمايندگي شدند، ایسنا

جانشين رييس ستاد انتخابات كشور گفت: تا ساعت 13 امروز چهار هزار و 574 نفر تعداد كل ثبت‌نام شدگان نهايي است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مستقر در وزارت كشور، نوري خاطرنشان كرد: چهار هزار و 212 تعداد كل ثبت‌نام شدگان نهايي است كه از اين تعداد سه هزار و 896 نفر داوطلب مرد و 316 نفر داوطلب زن هستند.

وي در ادامه گفت: بيشترين داوطلبان ثبت‌نام شده در محدوده سني 41 تا 45 سال هستند كه عدد 995 را به خود اختصاص داده‌اند.

وي همچنين در مورد مدارك تحصيلي افرادي كه ثبت‌نام كرده‌اند، نيز اظهار كرد: 746 نفر داراي مدرك دكترا، دو هزار و 868 نفر داراي مدرك فوق‌ليسانس و 273 نفر نيز تحصيلات حوزوي داشته‌اند.

نوري گفت: سه هزار و 844 نفر از ثبت‌نام كنندگان سابقه داوطلبي در سال‌هاي گذشته نداشته‌اند و 166 نفر قبلا نماينده بودند. ضمن اين‌كه 202 نفر نيز از نمايندگان فعلي مجلس شوراي اسلامي هستند.

جانشين رييس ستاد انتخابات كشور در ادامه اظهار كرد: بيشترين تعداد ثبت‌نام‌ها در استان تهران بوده است و در اين استان 723 نفر مرد و 120زن ثبت‌نام كرده‌اند. همچنين كمترين ميزان ثبت‌نام كنندگان در استان خراسان شمالي با تعداد 32 نفر بوده است.

وي در ادامه اظهار كرد: طبق جدول زمانبندي انتخابات ادامه بررسي سوابق داوطلبان و پاسخ به استعلامات كماكان ادامه دارد كه براساس پرونده‌هاي ارسالي به مراجع چهارگانه و شوراي محترم نگهبان دو هزار و 646 پرونده به اين مراجعه ارسال شده است و كماكان روند پاسخ استعلامات ادامه دارد.

وي همچنين با اشاره به تشكيل هيات‌هاي اجرايي گفت: تشكيل‌هاي اجرايي در تمامي حوزه‌هاي فرعي و اصلي در كشور انجام شده و ما اين فرآيند را پشت سر گذاشته‌ايم و امروز در حوزه‌هاي فرعي براساس مواد 36 و 44 قانون و ماده 54 آيين‌نامه هيات‌هاي اجرايي حوزه‌هاي فرعي موظف هستند تعداد و محل شعب اخذ راي را در حوزه‌هاي فرعي مشخص كنند و به حوزه‌هاي اصلي ارسال كنند.

نوري همچنين اظهار كرد: در رابطه با ساير فرايندهاي انتخابات با توجه به محدوديتي كه داريم در نوبت بعدي اطلاع‌رساني خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي همچنين گفت: براساس تمهيداتي كه وزارت كشور انديشيده است تعداد كاربران با توجه به تجمع و افزايش داوطلبين افزايش يافته و نزديك به 50 كاربر در مجموعه ستاد انتخابات آمادگي ثبت پرسش‌نامه‌ها را دارند. همچنين خاطرنشان مي‌كنم كه داوطلبان عزيز با مطالعه مفاد قانون به ستاد مراجعه كنند و از آنجا كه ديگر وقتي براي رفع اشكال وجود ندارد با مدارك كامل به ستاد بيايند.

وي در ادامه از خبرنگاران و اصحاب رسانه براي اخبار ستاد انتخابات وزارت كشور قدرداني كرد و گفت: امروز آخرين روز ثبت‌نام است و ما اميدواريم در عرصه يك رقابت سازنده مشاركت خوبي را براي انتخابات داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016