پنجشنبه 6 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه کروبی: کروبی در انفرادی به سر می برد، سحام نيوز

سحام نيوز: همسر مهدی کروبی برای عيادت از احمد قابل، پژوهشگر دينی؛ به منزل وی در مشهد رفت.
به گزارش خبرنگار سحام، در اين ديدار فاطمه کروبی ضمن اطلاع از وضعيت جسمی آقای قابل، از مقاومت و پايداری ايشان برای دفاع از حقوق مردم و نيز پايداری و مجاهدت در راه حق تقدير نمود.

در ادامه نيز احمد قابل متقابلا نگرانی خود را از وضعيت آقای کروبی اعلام کرد و ابراز اميدواری نمود تا مردم به زودی شاهد آزادی رهبران و ساير زندانيان سياسی دربند باشند.

در ادامه اين ديدار، خانم کروبی در خصوص آخرين وضعيت همسرشان خاطرنشان کردند: ” به دنبال اعلام نظر آقای کروبی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات، ملاقات من با ايشان کاملا قطع شده است و مقامات امنيتی اجازه رفتن به منزل خودم را نيز از من سلب کرده اند.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه کروبی ضمن ابراز ناراحتی و نگرانی از ادامه اين وضعيت، در پايان در خصوص رفتار ماموران امنيتی گفت: ” ماموران طی اين مدت متاسفانه برخورد بسيار بی ادبانه و هتاکانه با من داشته اند. ”

همسر مهدی کروبی دقيقا يک ماه قبل در مصاحبه با سحام، نظر مهدی کروبی در خصوص انتخابات را به اطلاع مردم رساند. آقای کروبی يک ماه قبل در خصوص انتخابات گفته بودند: برای اينکه از اين بيشتر آبروی اسلام و روحانيت نرود و مردم و فعالان سياسی دلسوز نظام، مجددا گرفتار نشوند، بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقايان هستند؛ به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماينده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تير آخر را به پيکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رأی قاطع و بی سابقه مردم تصويب و تاسيس شد؛ بزنند تا انشاله مردم در فرصتی مناسب، ارزش های موجود در قانون اساسی سال ۵۸ را، البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می‌نمايد؛ احيا کنند.”

آقای کروبی در آن ديدار به همسرش گفته بود: “موضع‌گيری‌هايی که از دبير شورای نگهبان و وزير اطلاعات و برخی ديگر از مسئولان و مخصوصا صدا و سيما شنيده‌ام حاکی از آن است که به اعتقاد “آنان” دشمنان انقلاب و نظام می‌خواهند از فرصت انتخابات استفاده کنند و امنيت کشور را برهم زنند! من از اين ديدگاه‌ها استنباط کردم که آقايان از تداوم قهر و نارضايتی مردم به خوبی مطلع‌اند و می‌خواهند انتخاباتی فرمايشی و دستوری ترتيب دهند و با رد صلاحيت و ابطال برخی حوزه‌ها و پرکردن صندوق‌های رای از رای‌های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگيری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنيتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار ديگر پياده کنند.”

با نزديک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس، و تلاش حکومت برای جذب حضور حداکثری مردم، و برگزاری يک انتخابات نمايشی؛ سران و حاميان جنبش سبز و اصلاحات، احزاب و گروه های اصلاح طلب و طيف های گسترده ای از فعالين مدنی و سياسی ضمن تحريم انتخابات، از مردم خواستند دراين انتخابات نمايشی شرکت نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016