دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری "ارتش آزاد سوريه" با نيروهای دولتی به وسط دمشق کشيده شد، العربيه

دبی - العربيه . نت - شاهدان عينی روز دوشنبه ۳۰-۱-۲۰۱۲ گزارش دادند که درگيری نيروهای امنيتی بشار اسد با "ارتش آزاد سوريه" به وسط دمشق کشيده شده است.

اين شاهدان در گفت وگو با العربيه.نت اعلام کردند صدای تير اندازی شديدی در "خيابان بغداد" و "ميدان التحرير" و نيز "ميدان العباسيين" در وسط دمشق شنيده شده است.

بر اساس اين گزارش دمشق پايتخت سوريه طی روز گذشته و امروز شاهد استقرار بی سابقه نيروهای نظامی در اماکن عمومی شهر بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين فعالان سوريه گزارش دادند که نيروهای بشار اسد با سربازان جدا شده از ارتش اين کشور در حومه دمشق از جمله حرستا، داريا، دوما و جوبر درگير شده اند.

يک شهروند سوری که اخيرا به ارتش آزاد اين کشور ملحق شده در گفت و گو با تلويزيون العربيه اعلام کرد نيروهای امنيتی پس از حمله به معترضان در شهرک داريا با نيروهای ارتش آزاد سوريه به شدت درگير شدند .

برخی گزارش ها از کمبود مواد غذايی و دارو در حومه دمشق به دليل محاصره اين مناطق توسط نيروهای امنيتی خبر داده است.

همچنين بر اساس اين گزارش تعداد زيادی از مردم برای فرار از منطقه درگيری ها منازل خود را در حومه دمشق ترک کرده و به ديگر شهرها پناه برده اند.

وزير خارجه سوريه روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در دمشق بر تصميم دولت متبوعش برای پايان دادن به اعتراضات با توسل به راه حل های امنيتی تاکيد کرده بود.

در همين حال قرار است شورای امنيت سازمان ملل روز چهارشنبه آينده پيش نويس قطعنامه کشورهای عربی و غربی جهت پايان دادن به بحران در سوريه جلسه ای را بررسی کند.

گفته می شود علاوه بر نمايندگان ۱۵ عضو شورای امنيت، نبيل العربی دبير کل اتحاديه عرب، حمد بن جاسم وزير خارجه قطر و نيز هيلاری کلينتون وزير خارجه آمريکا در اين جلسه شرکت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016