سه شنبه 18 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: بازرسان آژانس اوايل اسفند به کشور بازمی‌گردند، ايلنا

سفری که هيئتی از آژانس به سرپرستی معاون دبيرکل آژانس داشته در چارچوب ارتباطات معمول با آژانس بوده و امری طبيعی است.


ايلنا: رامين مهمانپرست از دور جديد سفر بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در روزهای دوم و سوم اسفندماه سال جاری به ايران خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا‌، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود باخبرنگاران پيش از ظهر امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر بازرسان آژانس به ايران و اينکه وزير امور خارجه اعلام کرده، اين سفر نتايج مثبتی داشته است و باعث کاهش اختلافات ايران و آژانس شده است، گفت: سفری که هيئتی از آژانس به سرپرستی معاون دبيرکل آژانس داشته در چارچوب ارتباطات معمول با آژانس بوده و امری طبيعی است و همکاری ايران با آژانس به صورت کاملا شفاف ادامه دارد.

مهمانپرست اظهار کرد: اين همکاری‌ها ‌می‌تواند به شناخت بيشتر آژانس از فعاليت‌های صلح آميز هسته‌ای ايران منجر شود.

وی با بيان اينکه اين سفر با فضايی مثبت انجام و در آن گفت‌و‌گوهای خوبی صورت گرفت و توافق شد که اين مذاکرات ادامه يابد، گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته در روزهای دوم و سوم اسفند اين هيئت سفری مجدد به تهران خواهند داشت و بحث‌ها دنبال ‌می‌شود. همانطور که بار‌ها گفته‌ايم ما از مذاکرات ايران و ۱+۵ حول نقاط مشترک صورت بگيرد و فضای مثبت تعامل را دنبال کند استقبال ‌می‌کنيم و همواره آماده انجام اين مذاکرات هستيم.

دستيار ارشد وزير امور خارجه ادامه داد: آقای جليلی به زودی نامه‌ای در پاسخ به اشتون اذعان می‌فرستد که فکر ‌می‌کنيم با اقداماتی که توسط اشتون صورت ‌می‌گيرد به سمت تعيين محل و تاريخ اجلاس بعدی حرکت کنيم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگری درخصوص تحريم‌های جديد از سوی آمريکا عليه کشورمان گفت: بحث تحريم‌هايی که کشورهای غربی و آمريکا دنبال ‌می‌کند سابقه‌ای بيش از ۳۰ سال در رابطه با کشور ما دارد که اقدامی خصمانه است و نشان دهنده اين است که امريکا هنوز ملت ما را نشناخته است.

وی افزود: اگر قرار باشد برای توقف پيشرفت يک کشور و جلوگيری از دسترسی آن کشور به حقوق خود فشارهای غيرمنطقی به کار گرفته شود نتيجه عملی اين اقدامات عزم ملت ما برای دستيابی به اهداف خود در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: اينکه کشورهای ديگر بخواهند با اين فشار‌ها همراهی کنند بايد بدانند منافع ملی خود را قربانی اهداف ديگران کرده‌اند و نهايتاً خود آن‌ها متضرر خواهند شد.

مهمان پرست با تأکيد بر اينکه از هيچ تحريمی استقبال نمی‌کنيم گفت: تحريم‌هايی که پايه و اساس منطقی ندارد برای پيگيری اهداف سياسی دنبال ‌می‌شود که نتيجه آن حرکت سريع‌تر کشور ما در مسير پيشرفت خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016