گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
25 بهمن» بيانيه "اتحاد دموکراسی خواهان ايران" به مناسبت نهمين دوره انتخابات مجلس 13 بهمن» بيانيه بيش از ۲۸۶ نفر از فعالان سياسی و مدنی در خصوص تحريم فعال انتخابات نمايشی مجلس نهم 6 بهمن» اطلاعيه شيرين عبادی در حمايت از بيانيه ۳۹ زندانی سياسی 6 بهمن» ۳۹ زندانی سياسی: قدم نخست در تحقق حاکميت ملی، آزادی موسوی و کروبی است، کلمه 26 دی» بيانيه شورای هماهنگی راه سبز اميد: انتخابات نمايشی اسفندماه، مجالی برای تبلور اعتراض، گسترش جنبش سبز و پيگيری حاکميت ملی، جرس
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! با تحريم انتخابات حق حاکميت بر سرنوشت خود را ابراز داريم، مجامع اسلامی ايرانياندر تمامی نظامهای دولتی که مبنا بر مردمسالاری دارند و مشروعيت خود را از آرای مردم می گيرند ساز و کار و ابزاری هايی پيش بينی شده است تا اعمال حق حاکميت مردم بر سرنوشت خويش کم وبيش عملی شود. از جمله اين ابزار ها، رای گيری و شيوه های مختلف آن است، بنا بر اين رای دادن و پای صندوق رای رفتن به نمادی از مردمسالاری تبديل گشته است، تا جايی که تمامی کشورهای دارای نظام بسته و ديکتاتوری نيز گاه و يا حتی بطور مرتب به استفاده از اين وسيله (انتخابات و صندوق رای) اقدام ميکنند تا پايگاه و مشروعيت مردمی خود را به رخ جهانيان بکشند و يا چنين بنمايانند . در بسياری از اين نظامها، متاسفانه اغلب، انتخابات را نه وسيله ای برای ابراز حق حاکميت، بلکه حقی از حق شهروندی بنيادی می شمارند و به استبداد های حاکم فرصت ميدهند تا نوعی رضايت در جامعه تحت قيموميت خويش ايجاد نمايند چنانچه گويی افراد جامعه از حقی بر خوردارند . در ايران، تحت حاکميت ولايت فقيه که صفت مطلقه نيز يافته است، در طی بيش از سه دهه نظام حاکم از اين وسيله و حضور کم و بيش مردم درحوزه های رای گيری و استفاده تبليغاتی گسترده با بهره گيری از سانسور مخالفين و حتی معترضين درون نظام، برای مشروع نشان دادن خويش سود برده است. اما آيا در حقيقت مردمی که در جامعه تحت حاکميت استبدادی و ولايت مطلقه، در انتخاباتی تحت نظارت و مهندسی شده و چيدمان يافته شرکت می کنند که حتی ابتدايی ترين قوانين حاکم بر انتخابات، يعنی آزادی نامزد شدن و اتخاذ تصميم افراد رعايت نمی شود و رای دهندگان موظفند به نمايندگان قدرت حاکم که برای آنها تعيين کرده است رای بدهند از حقی برخوردارند؟ انسان آزاد و مستقل انسانی است که بتواند در آزادی و به دور از هر اجبار و زوری تصميم بگيرد. حال اگر در جايی و مکانی انتخابات به عنوان وسيله ای در دست استبداد قرار گرفت تا از آن برای مشروعيت دادن به خود بهره بگيرد،کار بايسته اين است که با تحريم و عدم شرکت در آن، فرصت اين استفاده ابزاری را از نظام استبدادی ستاند. بدين سبب است که مجامع اسلامی ايرانيان هر بار به مناسبت، با ياد آوری اين موضوع مردم را به تحريم انتخابات فرمايشی فراخوانده است تا از حق حاکميت خويش دفاع نمايند. در انتخابات پيش رو يعنی نهمين دوره مجلس شورای اسلامی، محدوديت های اعمال شده از سوی نظام ولايت مطلقه که طی انتخابات پيش از اين شاهد و ناظر آن بوديم بيشتر شده است تا حدی که بسياری از ذوب شدگان در ولايت نيز از تيغ عدم صلاحيت مصون نماندند و به خيل حذف شدگان پيوستند. نظام ولايت مطلقه با بحران سازی ها يی که کرده است کشور را در موقعيتی بس خطير قرار داده است: مجامع اسلامی ايرانيان Copyright: gooya.com 2016
|