سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور: تحریم انتخابات کنونی را قدمی در جهت شکل گیری اراده ملی می دانیم

خطاب به ملت شريف ايران

هموطنان، شرکت در انتخابات زمانی معنا و مفهوم پيدا ميکند که شما مردم ستمديده بتوانيد با آزادی کامل در آن شرکت نموده و با انتخاب نمايندگان خود اراده و خواست ملی را متبلور سازيد. زمانی که حکومت جمهوری اسلامی به روال سی و سه سال گذشته با دخالت مستقيم در روند انتخابات، شما را از حق معرفی نامزدهای انتخاباتی خود گرفته تا چگونگی رقابت های انتخاباتی و نظارت بر صندوقهای رای محروم ميکند، اين مضحکه را ميتوان همه چيز ناميد بجز انتخابات.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وقتی سردمداران حکومت اسلامی با ممنوعيت روزنامه ها و احزاب مخالف و دستگيری و زندانی نمودن فعالان سياسی و روزنامه نگاران همه امکانات معرفی نمايندگان واقعی مردم را سلب ميکنند تا تنها گروهی دستچين شده از باند های دزد و مافيائی وفادار به ولايت فقيه را به يک مجلس فرمايشی تحميل کنند، شرکت شما درچنين «انتخاباتی» تنها به معنای صحه گذاشتن بر يک بی حرمتی است که در مورد تک تک شما روا ميشود.
عقل سليم به ما حکم ميکند که با عدم شرکت خود در چنين مضحکه ای اسباب دست استبداد نشويم و برای ولايت فقيه و باندهای مافيائی که تنها با اتکا به اسلحه و سرکوب خود را به ملت ايران تحميل کرده اند، مشروعيت نتراشيم. دراين اوضاع و احوال خطير که تفکيک اراده ملی از اراده اقليتی ويرانگير و مافيائی در انظار جهانيان سرنوشت ساز است، منافع کوته نظرانه و به غايت حقير ميتواند عواقب خطيری را برای کشور و منافع ملی در پی داشته باشد. سردمداران حکومت نا اميد از پشتيبانی مردم ايران و در انزوای کامل بين المللی، فکر ميکنند ميتوانند با دستيابی به سلاح هسته ای بقاء حکومت متزلزل خود را تامين و تضمين نمايند. آنها با اين تصور واهی سرنوشت مليونها ايرانی را به قمار گذاشته اند. عدم شرکت شما در انتخابات اگر حتی با دسيسه ها و حيل «مهندسی انتخابات» توسط حکومت نمايش بيرونی پيدا نکند، دربين ارکان حکومت غير قابل انکار خواهد بود و اقليت بودن حکومت را برای آنان روشن خواهد کرد.
سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور به مثابه بخشی از آن نهضت که نطفه آن زمانی بسته شد که دکتر محمد مصدق در راس گروهی از نمايندگان مجلس برای اعتراض به آزاد نبودن انتخابات دوره شانزدهم مجلس شورای ملی به دربار رفت و تحصن کرد، آزادی انتخابات را همواره رکن اصلی و مهم حاکميت ملی دانسته است... مبارزه ما برای برگزاری انتخابات آزاد چه در دوران ۲۵ساله استبداد پهلوی و چه در دوران حکومت ۳۳ ساله استبداد دينی جمهوری اسلامی هيچگاه تعطيل نشده است.
ما بر اين اعتقاديم که يک حکومت ملی زمانی در ايران مستقر و پايدار خواهد شد که همواره از رای اکثريت مردم برخوردار باشد. ما تحريم انتخابات کنونی را همچنان قدمی در جهت شکل گيری اراده ملی برای چنين مقصودی. ميدانيم. اتحاد ملی که اکنون بين احزاب و گروههای مخالف استبداد دينی بصورت تحريم انتخابات مجلس شکل گرفته است دير يا زود به استقرار يک دمکراسی پارلمانی در ايران منجر خواهد شد. لازمه آن مبارزه قاطع و بی امان مردم ستمديده ايران عليه باندهای مافيائی قدرت است که تحت عنوان انتخابات ملت را بازيچه منافع حقير خود کرده اند.
بر اين اساس از هموطنان ميخواهيم که با عدم شرکت در اين مضحکه ننگين قدم جديدی عليه استبداد دينی و برای استقرار آزادی و دموکراسی بردارند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

هشتم اسفند ۱۳۹۰ برابر بيست و هفتم فوريه ۲۰۱۲
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016