سه شنبه 16 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکر علی مطهری از محمد خاتمی، خبرآنلاين

احزاب و شخصيت‌ها - نماينده تهران يکبار ديگر از قرائتش از «ولايت فقيه» از تريبون مجلس دفاع کرد و پاسخ منتقدانش را داد.


به گزارش خبرآنلاين، علی مطهری در نطق امروز خود با بيان اينکه مشارکت خوب ملت در انتخابات مجلس نهم، در شرايط ويژه جهانی کشور نشان دهنده رشد اجتماعی کشور و پيامی برای غرب است، ادامه داد: تهديد نظامی و اقتصادی آنها، آب در هاون کوبيدن است. آنها برای حل مسائل جهانی، ناگزير از همکاری با ايران هستند.

وی خطاب به مسئولان کشور و مجريان انتخابات متذکر شد که حضور انتخاباتی پرشور مردم را به معنی درست بودن رفتارهای خود تلقی نکنند و افزود: مردم به برخی عملکردها اعتراض​هايی دارند اما وارد ميدان می​شوند تا پيام خود را به غرب برسانند.

گزيده نطق وی را در ادامه بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


· از مردم تهران به دليل اينکه اگرچه نام من در ليست دو جيهه مشهور «جبهه متحد» و «جبهه پايداری» نبود و تخريب گسترده​ای هم عليه من شد، اما باز هم به من رای دادند، صميمانه سپاسگذارم. اين نشان می​دهد که گفتمان صدای ملت، - از جمله رعايت حقوق مردم و آزادی بيان- مورد تاييد مردم است.

· تخريب​های گسترده عليه من تا آنجا بود که در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته که تبليغ انتخاباتی ممنووع بود، چند پيامک به طور گسترده در تهران ارسال شد. متن يکی از آنها اين بود: «مزخرفات علی مطهری عوضی در دانشگاه الزهرا: ولايت فقيه يعنی استبداد و ولی​فقيه يعنی مستند، ولی «ولی​فقيه» ما عادل است. لطفا وضعيت اين مردک عوضی را به ديگران اطلاع دهيد». اين پيامک کجا و آنچه که من گفتن کجا؟! من در سخنانم گفته بودم که «دو گروه برداشت غلطی از ولايت فقيه دارند. يکی دکتر سروش که ولايت فقيه را «استبداد ظالم» می داند ويکی برخی مدافعان ظاهر ولايت فقيه که با عدم پذيرش نقد به وی از ولايت فقيه «استبداد عادل». در حالی​که ما ولايت فقيه را استبداد نمی​دانيم».

· از دستگاه​های امنيتی می خواهم تا منشا ارسال اين پيامک​ها را شناسايی کرده و به مردم معرفی کنند و مجازات شوند.

· اينکه مردم واقعيت را درک می کنند و پس از پروژه​هايی چون «رد صلاحيت اوليه بنده»، «حذف نامم از جبهه متحد –علی رغم کسب ۷ رای-» و پروژه «تخريب گسترده بنده»؛ بايد زنگ خطری عليه استبدادطلبان باشد که به جای تشکيل مجلسی مقتدر به دنبال حضور آقايان الف يا ب در مجلس نباشند! اين خيانت به مردم است.

· جبهه متحد بايد سازوکار درستی تهيه کند که چند نفر عضو اين کميته، ابتدا برای خودشان تصميم و رای گيری نکنند و بعد برای رقبايشان تصميم گيری کنند!

· از آقای خاتمی برای آشتی کسانی که با نظام قهر کرده​اند، سپاسگذرام. قهر مصلحان جامعه با نظام، يعنی رخنه فرصت طلبان و تنردروها وبه حاشيه راندن انقلابی​های اصيل. اين همان بلايی است که بر سر انقلاب مشروطه آمد. به همين دليل معتقدم آنها که علی​رغم اعتراضشان در انتخابات شرکت کردند، روش درست تری را برگزيدند. چرا که بايد از راه انتخابات وارد شد و نه واگذاری ميدان به حريف و حرکت در راستای خواست دشمن.

· رئيس​جمهور روز يکشنبه يا سه شنبه هفته آينده برای پاسخ به سوال نمايندگان به مجلس می​آيد و جای سوال از هيات رئيسه است که چرا اين هفته ايشان نيامد؟

· چرا روزنامه دولت اينقدر از سوال از رئيس​جمهور می​هراسد؟ به مسئولان اين روزنامه توصيه می کنم که يک مساله ساده را تبديل به يک مساله جنجالی نکند.

· از دولت به دليل قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه و حفظ موضع عزت​مندانه کشور سپاسگذارم.

· از رئيس​جمهور می​خواهم تا در انتصاب آقای مرتضوی در سازمان تامين اجتماعی منصرف شود. چون پرونده ايشان در موضوع بازداشتگاه کهريزک مفتوح است و بهتر است آقای رئيس​جمهور با قوه قضاييه همکاری کند و راه رسيدگی به اين پرونده را هموار کند تا اين شائبه پيش نيايد که دولتمردان از قانون مستثنی هستند. کما اينکه از معاون اول رئيس جمهور در دفتر شخصی​اش بازپرسی شد و نه در دادگاه.

· اکنون خط مقدم آمريکا به مرزهای خاورميانه و شمال آمريکا رسيده است. اين در حالی است که مقام معظم رهبری پيش از اين​ها اين موضوع را پيش بينی کرده بودند. سخنان رهبر انقلاب در باره بيداری اسلامی، انسان را به ياد سيدجمال​الدين اسدآبادی می​اندازد و مجلس و دولت وظيفه سنگينی در اين باره دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016