پنجشنبه 18 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: انتخابات ۱۲ اسفند پاسخی قاطع به توهم سلب اعتماد مردم از نظام بود، فارس

خبرگزاری فارس: حضرت آيت الله خامنه‌ای تاکيد کردند: بعد از انتخابات پرهياهوی سال ۸۸، برخی پيش بينی می‌کردند که اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب شده است اما انتخابات ۱۲ اسفند پاسخی قاطع و روشن به اين استنتاج غلط و گمانه زنی خطا بود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌حضرت آيت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان، ضمن سپاس و تجليل بی دريغ از حرکت عظيم، به هنگام، هوشمندانه و همراه با بصيرت مردم در انتخابات ۱۲ اسفند، به تبيين تأثيرها و پيام های اين حضور پرشکوه پرداختند و تأکيد کردند: رأی اکثريت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم، در واقع رأی به اصل نظام اسلامی و نشان دهنده اعتماد کامل آنان به نظام بود و همچون سيلی هوشيار کننده، افرادی را که درخصوص اصل نظام و آينده آن و مردم، در توهم و خيال پردازی بسر می‌بردند، بيدار، و حقيقت را آشکار کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه حقيقتاً مردم عزيز کشور در اين انتخابات سنگ تمام گذاشتند، افزودند: مردم در انتخابات ۱۲ اسفند و در عرصه رويارويی با جبهه مخالفان، قدرت ناشی از ايمان و بصيرت خود را به ميدان آوردند و با اين حرکت عظيم، طراحی های چندين ماهه معاندان را برای انتخاباتی بی رونق، نقش بر آب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع جاری شدن رحمت الهی در کشور بود که به همين دليل بايد شکرگزار خداوند متعال بود و پيشانی سپاس را در مقابل اين رحمت الهی، بر خاک سائيد.

ايشان لازمه نزول رحمت الهی را فراهم کردن موجبات رحمت الهی دانستند و افزودند: ملت ايران با حضور در صحنه، بصيرت و ايستادگی خود، موجبات رحمت الهی را فراهم کرد که برای اين توفيق نيز بايد شکرگزاری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بار ديگر تأکيد کردند: با همه وجود از مردم عزيز ايران تشکر می‌کنم.

حضرت آيت الله خامنه‌ای از همه دست اندرکاران انتخابات مجلس نهم، بويژه شورای نگهبان که وظيفه ای سنگين و دقيق بر عهده دارد، قدردانی کردند و افزودند: در اين انتخابات، دولت، وزارت کشور، مسئولان و دستگاههای امنيتی، دستگاههای تبليغاتی و صدا و سيما واقعاً کار بزرگ و برجسته ای انجام دادند و توانستند اين موضوع بسيار حياتی را به بهترين وجه به سرانجام برسانند.

ايشان سپس با اشاره به الگوی نظام مردم سالاری دينی و جايگاه انتخابات در اين الگو خاطرنشان کردند: انتخابات يک رکن مهم نظام است و مردم سالاری دينی متکی به انتخابات است، بنابراين هر فردی که به نظام اسلامی اعتقاد دارد، شرکت در انتخابات را وظيفه خود می داند، حتی اگر انتقادهايی هم به برخی موارد داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه کسانی که در انتخابات روز جمعه شرکت کردند، در واقع ضمن عمل به واجب، فهم صحيح خود را نشان دادند، زيرا در نظام مردم سالاری دينی، نمی توان از شرکت در انتخابات، به بهانه برخی انتقادها، انصراف داد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای در ادامه به تبيين آثار انتخابات ۱۲ اسفند پرداختند و تأکيد کردند: اين انتخابات همچون سيلی بيدار کننده، برخی را که در توهمات خود در خصوص نظام و مردم خيال پردازی می کردند، هوشيار کرد و حقيقت را مقابل چشمان آنان قرار داد.

ايشان با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور امريکا مبنی بر اينکه وی به جنگ با ايران فکر نمی‌کند، افزودند: اين سخن، سخن خوبی است و نشان دهنده خروج از توهم است اما رئيس جمهور امريکا در ادامه گفته است می خواهيم با تحريم، مردم ايران را به زانو درآوريم، که اين بخش از سخنان وی نشان دهنده ادامه توهم در اين موضوع است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ادامه اين توهم، به مقامات امريکا ضربه خواهد زد و محاسبات آنها را به شکست خواهد کشاند زيرا، جبهه معاندان بويژه امريکا از ۳۳ سال پيش با تحريم ملت ايران بويژه تشديد آن در اين يک سال قصد داشتند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند ولی همه، در روز ۱۲ اسفند، رأی و دلبستگی مردم به نظام اسلامی را ديدند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای، يکی ديگر از نکات مهم انتخابات روز جمعه را، اعتماد مردم به نظام اسلامی دانستند و افزودند: بعد از انتخابات پرهياهوی سال ۸۸، برخی پيش بينی می‌کردند که اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب شده است اما انتخابات ۱۲ اسفند پاسخی قاطع و روشن به اين استنتاج غلط و گمانه زنی خطا بود.

ايشان خاطرنشان کردند: اگرچه انتخابات روز جمعه،انتخابات مجلس بود اما هر رأی مردم، در واقع رأی به نظام اسلامی بود و حضور اکثريت قاطع در پای صندوقهای رأی و بدست آمدن يکی از نصابهای بالای حضور در انتخابات، در ۳۳ سال گذشته، نشان دهنده اعتماد کامل مردم به نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی، بصيرت و تعالی فکری مردم را يکی ديگر از نکات برجسته انتخابات مجلس نهم برشمردند و تأکيد کردند: همه مردم اعم از رأی اولی ها تا افراد کهنسال، برای حضور در پای صندوق رأی، تحليل و دليل داشتند که عمده آن هم مربوط به کمين دشمن و هدفگذاری های جبهه معاند بود و اين موضوع، نشان دهنده بصيرت مردم است.

حضرت آيت الله خامنه‌ای افزودند: يکی ديگر از نکات مربوط به اين انتخابات، مسئوليت بسيار سنگين مجلس برآمده از چنين انتخاباتی است که منتخبان آن بايد وظايف خود از جمله تصويب قوانين راهگشا را با خردمندی و تدبير انجام دهند.

ايشان با اشاره به وظيفه مجلس در گزينش وزرا و تشکيل دولتها خاطرنشان کردند: مجلس در انجام اين وظيفه نيز، هم دقت و هم انصاف را مد نظر قرار دهد و نبايد دقت منجر به بی انصافی شود.

رهبر انقلاب اسلامی مجلس را به حرکت هوشمندانه و همراه با اخلاص توصيه کردند و افزودند: اخلاص و عمل به تکليف بايد سرلوحه کار همه مسئولان در سه قوه و همچنين مناصب روحانی و نظامی باشد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای، با تأکيد بر اينکه چارچوب و روش کار در نظام مردم سالاری دينی، انتخابات و رأی مردم است، تأکيد کردند: ماده اصلی نظام مردم سالاری دينی، اسلام است که به هيچ وجه نبايد از آن تخطی شود.

ايشان افزودند: اسلام می‌تواند به يک کشور عزت، سربلندی، پيشرفتهای علمی و فناوری، پيشرفت اخلاقی، اهداف متعالی و راههای مناسب رسيدن به اين اهداف را اعطاء کند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای مردم سالاری در نظام مردم سالاری دينی را نشأت گرفته از اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: اينکه برخی تصور می کنند، مردم سالاری، از غرب گرفته شده، خطا است زيرا اگرچه شکل مردم سالاری در نظام اسلامی و نظام های غربی، يکسان است اما منبع و سرچشمه آنها متفاوت است.

ايشان با تأکيد بر اينکه نظام مردم سالاری دينی برای رأی مردم، ارزش و کرامت قائل است، افزودند: در نظام مردم سالاری دينی، چارچوبهايی کاملاً متفاوت با چارچوبهای مردم سالاری غربی وجود دارد زيرا چارچوبهای مردم سالاری غربی، ظالمانه است.

رهبر انقلاب اسلامی، جرم بودن انکار و يا ترديد در افسانه هولوکاست در غرب، در کنار نبود حق اعتراض به اهانت صريح به پيامبر اعظم (ص) را نمونه ای از چارچوبهای غلط و ظالمانه مردم سالاری غربی برشمردند و خاطرنشان کردند: يکی ديگر از اين نمونه ها، جرم بودن حضور زنان محجبه در محل کار است.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با تأکيد بر اينکه در نظام مردم سالاری دينی، شرع و دين و احکام الهی لازم الاجرا و چارچوب زندگی فردی و اجتماعی است، افزودند: در چنين نظامی، همه امور اعم از انتخاب قانونگذاران و يا مجريان، با رأی مردم است و نظام جمهوری اسلامی تلاش دارد تا اين چارچوب را بصورت کامل و همانگونه که در اسلام ترسيم شده، پياده کند.

در ابتدای اين ديدار آيت الله مهدوی کنی رئيس مجلس خبرگان در سخنانی ضمن قدردانی از حضور با شکوه مردم در انتخابات ۱۲ اسفند، راهنماييهای رهبر انقلاب اسلامی را در شکل گيری اين حضور حماسی بسيار مؤثر دانست و گفت: يکی از ارکان انقلاب و نظام، حضور مردم در صحنه است که امام (ره) بارها بر آن تأکيد می کردند.

آيت الله مهدوی کنی با تأکيد بر اينکه حفظ و استمرار نظام اسلامی منوط به حفظ ستون آن يعنی ولايت و رهبری است، افزود: نمايندگان مجلس خبرگان بر عهدی که با رهبری بسته اند، باقی هستند و حراست از جايگاه رهبری و ولايت فقيه را وظيفه خود می دانند.

در اين ديدار همچنين آيت الله يزدی نايب رئيس مجلس خبرگان، گزارشی از مباحث مطرح شده در اجلاس دو روزه خبرگان ارائه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016