سه شنبه 1 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی احمدی نژاد: حمايت از توليد، صادرات ملی، سرمايه و کار ايرانی دستور کار دولت در سال ۹۱ ، ايسنا

رييس‌جمهور در پيام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۱، با تبريک فرا رسيدن عيد سعيد نوروز به ملت بزرگ ايران و جامعه بشری، سال گذشته را سالی پرفراز و نشيب و سرشار از شادکامی‌ها، شيرينی‌ها و پيروزی‌ها برای ملت ايران و جامعه بشری دانست و گفت: به فضل الهی در سال ۹۱ تعهد اين دولت بر عدالت، خدمت، پاکی، مهرورزی و تعالی کشور عميق‌تر و وثيق‌تر از سال‌های گذشته در تمام لحظات و فعاليت‌ها جاری بوده و امسال نيز همچون گذشته حمايت از توليد، صادرات ملی، سرمايه و کار ايرانی در دستور کار دولت خواهد بود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در پيام نوروزی به مناسب حلول سال ۱۳۹۱ هجری شمسی با تبريک آغاز سال نو و عيد نوروز به امام عصر(عج) که حقيقت بهار انسانی است، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ايران و ايرانيان در سرتاسر عالم که هستند، خانواده معظم شهيدان، ايثارگران و جامعه بشری، گفت: سال گذشته سالی پرفراز و نشيب و سرشار از شادکامی‌ها، شيرينی‌ها و پيروزی‌ها برای ملت ايران و جامعه بشری و در برخی موارد هم همراه با تلخکامی‌ها بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور تصريح کرد: در سال ۹۰ حرکت پرشتاب ملت ايران در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، علمی، صنعتی، فناوری و سياسی گسترش پيدا کرد و به فضل الهی در سال ۹۱ با سرعت بيشتر ادامه پيدا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين‌که در سال ۹۰ دهها هزار طرح عمرانی و پروژه‌های گوناگون در گوشه و کنار کشور به بهره‌برداری رسيد و دستاوردهای علمی و فناوری‌ بزرگ در اختيار ملت قرار گرفت، اظهار داشت: در همين دوره اقدامات تحولی بسياری برنامه‌ريزی شد که از اين بابت خداوند منان را سپاسگزارم و از همراهی و همدلی ملت بزرگ صميمانه تشکر می‌کنم.

رييس جمهور با بيان اين‌که برنامه عظيم "مهر ماندگار" برای تکميل و بهره‌برداری از تمام طرح‌های بزرگ عمرانی، علمی، بهداشتی، صنعتی، فنآوری و کشاورزی و فرهنگی تهيه شده و آماده اجرا است، گفت: بنای دولت بر اين است تا به گونه‌ای کار کند تا باری را بر دوش دولت بعدی نگذارد و در حقيقت ما می‌خواهيم اين فرصت برای دولت بعدی باقی باشد که برنامه‌ و بودجه خود را خودش تنظيم کند و براساس برنامه‌هايی که به تاييد ملت ايران می‌رسد کارهايش را جلو ببرد و طرح‌های نيمه تمام مانع اجرای برنامه‌های دولت بعدی نشود.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين‌که ايران بايد با فکر، همت و دست ايرانی ساخته شود، تصريح کرد: امسال نيز همچون گذشته حمايت از توليد، صادرات ملی، سرمايه و کار ايرانی در دستور کار دولت است.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: به فضل الهی تعهد دولت بر عدالت، خدمت، پاکی، مهرورزی و تعالی کشور عميق‌تر و وثيق‌تر در سال ۹۱ و در تمام لحظات و فعاليت‌ها جاری خواهد بود؛ ما همواره در کنار مردم، برای مردم و شريک شادی و غم مردم خواهيم بود.

احمدی نژاد در بخش ديگری از پيام خود نوروز را عيد انسان و عيد بازگشت به حقيقت انسانی و تجديد عهد با همه خوبی‌ها و اجتناب از همه زشتی‌ها برشمرد و گفت: نوروز يادآور بهار انسان است؛ امروز همه می‌دانند که انسان بالاترين مخلوق خداست و استعداد و شايستگی آن را دارد که جانشين خدا در زمين شود.

رييس جمهور با بيان اين‌که خداوند همه استعدادهای الهی و صفات و اسماء خود را در فطرت انسان به امانت گذاشته است، اظهار داشت: استعدادهای الهی انسان بسيار شگرف و نامحدود است؛ قدرت، عقل، حکمت، خلاقيت، علم، تدبير و درايت، عشق و آرامش، سلامت و پرستش و عزت و کرامت از استعدادهايی است که به واسطه آنها انسان می‌تواند تجلی خداوند و ظرف معرفی او در اين عالم بشود؛ انسان با شکوفايی اين استعدادها می‌تواند آن‌قدر بزرگ شود که جانشين خداوند در زمين گردد.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که با نگاهی به تاريخ مشخص می‌شود که انسان برای رسيدن به قله‌های کمال و تعالی هنوز در ابتدای راه است و در حقيقت بشريت هنوز فرصت شکوفايی کامل پيدا نکرده است، گفت: بهار انسانيت در راه است و بايد بيايد و روشن است که سعادت و کمال حقيقی رسيدن به مقام خليفه‌اللهی و به نقطه‌ای است که انسان از همه ظرفيت و استعدادهای الهی خود بهره‌برداری کند.

رييس جمهور با اشاره به دعای تحويل سال و اين‌که همه به دنبال بهترين حال و نقطه اوج کمال هستند، گفت: اين سوال مطرح است که به راستی احسن الحال چيست و چه کسی از همة عقل، علم، حکمت، عشق، درايت، عدالت، هوشمندی، قدرت، خلاقيت و سلامت برخوردار است و در اوج پرستش قرار دارد؟ پاسخ روشن است؛ معلوم است که همه اينها فقط و فقط در انسان کامل مجتمع است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان کامل نقطه اوج تجلی همه صفات و اسماء الهی و ظهور و بروز همه استعدادهای الهی انسان در عالم هستی است و هر کسی که می‌خواهد به قله کمال و سعادت برسد، راه، راهنما، قله، ياور و الگو اوست.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از پيام خود به مناسبت آغاز سال ۹۱ با اشاره به اين‌که در اين ايام عده‌ای از خدمتگزاران مشغول خدمت‌ هستند، تصريح کرد: بنده به نمايندگی از ملت ايران از همه کسانی که ايام و ليالی نوروز را برای شادی، سلامتی و راحتی ديگران صرف می‌کنند، صميمانه تشکر می‌کنم و از خداوند متعال مسألت دارم که سال ۹۱ را که طليعه آن همراه با بارش لطف الهی بود، سالی سرشار از رحمت و برکت و درک بهترين حال، عزت و سلامت برای همگان قرار دهد.

رييس جمهور با گراميداشت ياد و نام امام راحل عظيم‌الشأن و شهداء، به ويژه شهدای هسته‌ای اظهار داشت: بياييد و بياييم همه با هم با ياد خدا و عشق به امام عصر(عج) و خدمت و محبت به ديگران سالی پر از خوبی و زيبايی را آغاز کنيم.

رييس جمهور در خاتمه پيام خويش اين اشعار را نيز به مناسبت بهار و خطاب به يگانه هستی قرائت کرد:

السلام عليک يا ربيع الانام و نضره الايام
تو بهترين حالی / چه خوش خوانده‌اند ترا که بهاری
تو بهترين حالی / رمز عبور ليله و راز طلوع نهاری
تو بهترين حالی / رويای منی، تو آرزوی جهانی
تو بهترين حالی / تو مبدأای، تو مقصدی، راهی
تو بهترين حالی / تو سرودی، زمزمه‌ای، فريادی
تو بهترين حالی / تو دانه‌ای، جوانه‌ای، درخت پاک حياتی
تو بهترين حالی / هماره خرّم و سبز، گل هميشه بهاری
شوق ديدار روی تو / تفسير عمر من است
سلام بر تو ای بهار مردمان / سلام بر تو ای خرّمی دوران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016