دوشنبه 7 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصمیم دیوان عالی اسرائیل علیه شهرک نشینان یهودی

يورونيوز ـ دیوان عالی اسرائیل روز یکشنبه توافق بین دولت بنیامین نتانیاهو و مهاجران اسرائیلی شهرک “میگرون” قدیمی ترین و بزرگترین شهرک یهودی در کرانه باختری را رد کرد.

بنی بگین، وزیر مشاور در کابینۀ دولت نتانیاهو با ساکنان میگرون توافق کرده بود که آنها تا نوامبر ۲۰۱۵ مهلت داشته باشند تا زمین های اشغالی را ترک کنند، اما دیوان عالی اسراییل خواستار برچیدن این شهرک تا قبل از ماه اوت امسال است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یاریو اوپنهایمر مدیر گروه “صلح اکنون” با استقبال از این رای گفت: “ما از تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر رد توافق دولت با مهاجران راضی هستیم. زمین های میگرون باید به صاحبان آن یعنی فلسطینی ها برگردد. دیوان عالی تصمیم درستی گرفته است.”

تنها چند روز پس از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست ژنو
که طی آن، این نهاد برای اولین بار دستور ایجاد یک گروه مستقل به منظور تحقیق در مورد تاثیر شهرک سازی های یهودی در زمین های اشغالی فلسطین را داد، تصمیم دیوان عالی اسرائیل ضربۀ جدیدی به دولت نتانیاهو به حساب می آید.

به این ترتیب به ساکنان این شهرک که در پانزده کیلومتری شمال بیت المقدس واقع است، مهلت پنج ماه ای داده شده است که به دو کیلومتری این مکان مهاجرت کنند.

شهرک نشینان اعلام کرده اند که این مکان را به سادگی ترک نخواهند کرد ولی نتانیاهو و ایهود باراک هشدار داده اند که حکم صادر شده توسط دیوان عالی اسرائیل برای تخلیه این شهرک با کمک نیروهای پلیس و در صورت لزوم با توسل به زور اجرا خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016