چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: محل گفت وگوهای ايران با ۱+۵ طی چند روز آينده تعيين می شود

ايرنا ـ تهران - وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران با بيان اينکه روز ۲۵ فروردين (۱۳ آوريل) به عنوان زمان انجام گفت و گوهای آتی ميان ايران و گروه ۱+۵ تعيين شده است ، گفت: محل برگزاری اين گفت و گوها نيز در چند روز آينده مشخص می شود.

'علی اکبر صالحی' بامداد چهارشنبه در حاشيه مراسم استقبال از 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير ترکيه در فرودگاه مهرآباد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سياسی ايرنا اظهار داشت: البته استانبول از قبل آمادگی خود را برای ميزبانی اين گفت و گوها اعلام کرده است و همچنان يکی از 'گزينه های احتمالی' ميزبانی اين گفت و گوهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:' نظر شخصی بنده اين است که استانبول گزينه برتر برای ميزبانی است ولی اين موضوعی است که تصميم گيری در خصوص آن مربوط به آقای سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی است که انشاالله در اسرع وقت در اين مورد تصميم گيری خواهد شد'.

رييس دستگاه ديپلماسی جمهوری اسلامی ايران همچنين اظهار داشت که خانم 'کاترين اشتون' مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا در خصوص تصميم گيری برای تعيين محل گفت و گوهای آتی ايران و گروه ۱+۵ ، تماس هايی با دوستان ترک ما داشته است و آقای جليلی و همکاران ايشان نيز مشغول انجام بررسی هايی هستند و اميدواريم محل گفت و گوها در چند روز آينده مشخص شود.


** تبادلات تجاری ۳۰ ميليارد دلاری با ترکيه ظرف چند سال آينده

وزير امور خارجه با يادآوری روابط دوستانه و عميق جمهوری اسلامی ايران و ترکيه اظهار داشت: قبل از اينکه بحث هسته ای در جريان سفر آقای اردوغان به تهران مطرح شود، بحث های ديگری از جمله مسايل مربوط به روابط دوجانبه را خواهيم داشت.

صالحی افزود: دو کشور و دو ملت ايران و ترکيه از روابط بسيار ريشه دار و گسترده ای برخوردار هستند و در اين سفر نيز بيش از هر موضوع ديگر، به رايزنی در جهت ارتقای بيش از پيش روابط به ويژه در زمينه های تجاری و اقتصادی خواهيم پرداخت.

وی حجم تبادلات تجاری ميان ايران و ترکيه را در شرايط کنونی نزديک به ۱۶ ميليارد دلار اعلام کرد و گفت : با توجه به پتانسيل و استعدادهای طرفين برای ارتقای سطح روابط، اين رقم در چند سال آينده تا ۳۰ ميليارد دلار قابل افزايش خواهد بود.

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در راس يک هيات بلندپايه سياسی و اقتصادی، حدود ساعت ۳ و ۳۰ دقيقه بامداد امروز (چهارشنبه) وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد از سوی علی اکبر صالحی وزير امور خارجه ايران مورد استقبال قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از اردوغان ظهر امروز با حضور محمدرضا رحيمی معاون اول رييس جمهوری اسلامی ايران در مجموعه سعدآباد تهران برگزار خواهد شد.

نخست وزير ترکيه در طول اقامت يک روزه خود در تهران، علاوه بر رحيمی، با محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی ايران و علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی نيز ديدار گفت و گو خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016