پنجشنبه 24 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسيه خواستار اعزام هر چه زودتر ناظران بين المللی به سوريه است

واشنگتن، ۲۴ فروردين، خبرگزاری «ريا نووستی» - روسيه خواستار اعزام هر چه زودتر ناظران بين المللی به سوريه است. اين مطلب را "سرگی لاوروف"(Sergey Lavrov) وزير امور خارجه روسيه روز چهارشنبه در واشنگتن اظهار داشت.

لاوروف نماينده مسکو در نشست وزيران خارجه کشورهای عضو "گروه هشت" است.

وزير امور خارجه روسيه گفت:"اين بخشی از طرح "کوفی عنان" نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد در جريان نشست گروه چهارجانبه ميانجيان بين المللی حل و فصل مساله خاورنزديک با "بان کی مون" دبير کل سازمان ملل متحد کفتگو کرده و اين نکته را که ناظران به سوريه بايد به چه شکل و به چه تعدادی برای "منتفی کردن تحريکات" به سوريه اعزام شوند، با وی مورد بحث قرارداده است.

يادآور می شود طرح عنان برای رفع بحران سوريه اجرای تعدادی از تعهدات از سوی دولت و اپوزيسيون سوريه از جمله قطع خشونت مسلحانه تحت کنترل مکانيزم ويژه سازمان ملل، کمک رسانی بشر دوستانه به آسيب ديدگان و بکار انداختن مکانيزم گفتگوی جامع ميان نيروهای سوری را در نظرمی گيرد. شورای امنيت سازمان ملل متحد روز ۲۱ مارس به اتفاق آرا از طرح کوفی عنان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب حمايت کرده و در اين رابطه بيانيه رييس شورای امنيت صادر شد.

ضمنا بطورروشن خاطرنشان شد که کوفی عنان بطور منظم شورای امنيت را در جريان چگونگی پيشرفت ماموريت خود قرار خواهد داد.

بيش از يک سال است که اعتراضات ضد دولتی در سوريه ادامه دارد و اين اعتراضات در ماه های اخير به بروز درگيری های مسلحانه خشونت باری ميان اپوزيسيون و نيروهای دولتی منجر شده است. مردم معترض اين کشور خواستار استعفای "بشار اسد" رييس جمهور سوريه هستند. تظاهرات مردم تحت شعارهای ضرورت اجرای اصلاحات سياسی ـ اجتماعی، مبارزه با فساد مالی و تامين آزادی های اساسی برگزار می شود. تقريبا هر روز اخباری در مورد کشته شدن افراد غير نظامی و همچنين نظاميان دريافت می شود. طبق اطلاعات سازمان ملل متحد شمار کشته شدگان در سوريه از ۹۰۰۰ نفر تجاوز کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016