پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد علیخانی، زندانی سياسی، جهت بستری شدن به بیمارستان منتقل شد

خبرگزاری هرانا - جواد علیخانی، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، که از نارسایی و سنگ کلیه رنج می‌برد، صبح امروز جهت بستری شدن به بیمارستان مدرس تهران اعزام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جواد علیخانی دانشجوی زندانی در بند ۳۵۰ اوین که از نارسایی شدید و سنگ کلیه رنج می‌برد سرانجام با موافقت دادستان جهت درمان به بیمارستان مدرس تهران منتقل شد. گفتنی‌ست که این دانشجوی زندانی به سفارش پزشکان زندان باید مدت‌ها پیش در بیمارستان بستری می‌شد تا اقدامات درمانی بر روی وی صورت گیرد ولی بدلیل مخالفت دادستان این امر تاکنون میسر نشده بود.

جواد علیخانی، دانشجوی دوره دکترای دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در ۲۸ مهر ماه سال ۸۶ دستگیر شد.

او به مدت ۱۱ روز در بازداشت‌گاه اطلاعات به سر برد و سپس به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. علیخانی، ۱۱ ماه در زندان سپیدار اهواز بدون مرخصی نگهداری شد ودر شهریور ماه ۸۷ با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی در پاییز سال ۸۷، سه ماه بعد از آزادی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات و رهبری به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد که این محکومیت در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال حبس قطعی کاهش یافت. جواد علیخانی برای اجرای حکم ۳ سال حبس قطعی خود در تاریخ هشت خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت و روانه زندان شد.

جواد علیخانی در طی این مدت از حق مرخصی محروم بوده است و با وجود برخوردار بودن شرایط «آزادی مشروط»، با این درخواست وی مخالفت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016