دوشنبه 15 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وخامت حال محمدصديق کبودوند و انتقال وی به بهداری اوين

محمدصديق کبودوند، فعال حقوق بشر و رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در پی وخامت حالش به بهداری زندان اوين منتقل شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، اين زندانی سياسی که از روز شنبه گذشته دست به اعتصاب غذا زده است صبح روز يکشنبه ١۴خردادماه به علت کاهش شديد فشار خون و وخيم شدن وضعيت جسمانی اش به بهداری زندان منتقل و مورد معاينه و درمان قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کبودوند از بيماری پروستات رنج می برد و پزشکی قانونی برای وی عدم تحمل کيفر صادر کرد اما مانند بسياری از موارد ديگر دستور پزشک ناديده گرفته شده است.

اين فعال حقوق بشر محبوس در بند ۳۵۰ زندان اونی در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم کشورمان با عنوان “به وجدان های بيدار” اعلام کرده بود که دهمين درخواست مرخصی اضطراری وی برای کمک به درمان و آرامش روحی و روانی فرزندش که مبتلا به بيماری خونی صعب العلاج و احتمالا درمان ناپذير شده و بيش از ۵ ماه است که بر روی تخت بيمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می کند، با بی توجهی و مخالفت دادستان و مسوولان دستگاه امنيتی مواجه شده است.

سردبير نشريه پيام مردم، از دهم تير ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت شده‌ و در دادگاه انقلاب تهران به اتهام اقدام عليه امنيت ملی از طريق تشکيل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی از طريق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بين‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان دبيرکل سازمان ملل متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به يکسال حبس و جمعاً به يازده سال حبس محکوم شده که در شعبه ۵۶ دادگاه تجديدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تاسيس سازمان، مورد تاييد قرار گرفته و قطعی شده است.

به گفته خانواده کبودوند وی که تا پيش از بازداشت هيچگونه سابقه بيماری نداشته، در جريان نگهداری ۷ ماهه وی در شرايط سخت سلول انفرادی، به بيماريهای ريوی، ‏کليوی و پوستی دچار شده و حتی سکته خفيف مغزی نيز داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016