سه شنبه 16 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد پيش از ترک تهران به مقصد پکن: پيشنهاداتی برای عبور از بحران اقتصادی جهان داريم

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ محمود احمدی‌نژاد پيش از ترک تهران به مقصد پکن در تشريح اهداف سفر چهار روزه خود به چين، با يادآوری اين‌که سفر ما به چين با دو هدف صورت می‌گيرد،افزود: هدف اول از اين سفر شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای است که در اين سازمان شش کشور عضو هستند و چندين کشور به عنوان ناظر در اين اجلاس شرکت می‌کنيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که ايران همکاری‌های گسترده‌ای با اعضای اين اجلاس در موضوعات مختلف دارد، افزود: در هفت سال اخير منهای يک اجلاس در اجلاس سران در سطح رييس‌جمهور شرکت کرديم و زمينه‌‌های فراوانی برای همکاری بين کشورهای عضو اين اجلاس وجود دارد و ما نيز در اجلاس پيشنهاداتی را برای عبور از تحولات جاری و بحران اقتصادی موجود در جهان داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور ادامه داد: در مجموع‌ همکاری‌های ما با کشورهای عضو شانگهای همکاری‌هايی در سطح بالا است، از جمله در عرصه‌های اقتصادی و ديگر عرصه‌ها.

رييس‌جمهور هدف ديگر از اين سفر را در قالب سفر دوجانبه به چين عنوان کرد و گفت:‌ از گذشته ما رابطه خوبی با چين داشتيم و حجم تجارت بين دو کشور بالا است و اکنون شريک اصلی تجارت خارجی جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌شود و ما به دعوت رييس‌جمهور چين به اين کشور سفر می‌کنيم و موضوعات مهمی در دستور کار مقامات دو کشور است و توافق‌نامه‌های جديدی نيز بين مقامات دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در جريان اين سفر در موضوعات مختلف به امضاء خواهد رسيد.

وی گفت: تقريبا با اکثر روسای جمهورشرکت‌کننده در اجلاس ديدار می‌کنيم با ايرانيان مقيم چين ديدار خواهيم داشت،‌ با اساتيد، دانشجويان و دانشمندان چين نيز در دانشگاه پکن ديدار و گفت‌وگو خواهيم کرد.

در جريان اين سفر چهار روزه برخی از اعضای دولت از جمله صالحی وزير خارجه، ‌قاسمی وزير نفت، ثمره هاشمی دستيار ارشد رييس‌جمهور، غضنفری وزير صنعت و تجارت، حسينی وزير اقتصاد و دارايی، بقايی معاون اجرايی رييس‌جمهور، بهمنی رييس کل بانک مرکزی و ... رييس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

رييس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد مورد بدرقه رحيمی معاون اول رييس‌جمهور قرار گرفت.

در فرودگاه مهرآباد در مراسم بدرقه رييس‌جمهور علاوه بر معاون اول،‌فروزنده معاون پارلمانی رييس‌جمهور،‌ بختياری وزير دادگستری، موسوی معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری، تقی‌پور وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، زريبافان رييس بنياد شهيد حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016