سه شنبه 13 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده جبهه ملی ايران - اروپا و آمريکا به رئيس جمهور آمريکا در مورد ادعای واهی مالکيت امارات بر جزاير ايرانی


آقای رئيس جمهور،

جنابعالی در روز چهارشنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۲ با صدور بيانيه مشترکی با وليعهد ابوظبی و قائم مقام فرماندهی کل نيروی‌های مسلح امارات، اعلام کرديد که از قصد امارات در امر رجوع اختلاف با ايران به دادگاه لاهه يا ديگر نهادهای جهانی حمايت ميکنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گرچه بررسی اختلاف ميان ايران و امارات از طرف دادگاه لاهه تنها در صورتی ممکن است که دولت ايران هم با فرستادن آن به اين دادگاه موافقت کند، ولی اعلان اين پشتيبانی، موجب نگرانی ملت ايران ونيروهای ملی ودمکراتيک ايرانی گرديده است.

آقای رئيس جمهور ما به خوبی واقف هستيم که

۱- سياست خارجی جمهوری اسلامی که عمدتا ريشه در ايدئولوژی دينی- اسلامی دارد، از زمان ظهور انقلاب اسلامی، درپی روندی از ندانم کاری ها، اقدامات افراطی چون اشغال سفارت آمريکا و اشتباهات فاحش ديپلماتيک نتايجی جز ايجاد تنش در منطقه و جهان نداشته است. در سه دهه گذشته اين سياست نه تنها عاجز از درک تاثيرات متقابلش با منافع قدرتها و کشورهای جهانی و منطقه‌ای بوده بلکه همواره به تنشهای موجود دامن زده و از آنجا به منافع ملی کشور ايران آسيب فراوان رسانده است. دشمنی ديرينه شيوخ خليج فارس با ايران نيز هرچند يک واقعيت تاريخی ميباشد که در ايجاد آن استعمار انگلستان سهم بزرگی داشته است، ولی سياست جمهوری اسلامی که همواره در راستای ايجاد اتحادهای اسلامی از کشورهای منطقه بوده، نفوذ قدرتهای فرامنطقه ای، بويژه آمريکا را دستکم گرفته و بجای اتخاذ سياستی عاقلانه و قاطع در خدمت حفظ و دفاع از منافع ملی ايران به مماشات با اعراب پرداخته است.

۲- اما ما متعجب از سياست خارجی ايالت متحده هستيم که با وجود سدها موسسات تحقيقاتی و انديشکده هنوز از تجربه کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ نياموخته زيرا که:
الف- اختلاف بين ايران و امارات ربطی به آمريکا ندارد و مشکلی است که بايد تنها بين اين دو حل شود،
ب- ملت ايران حافظه تاريخی بسيار قوی دارد و هيچگاه تضييقات و مظالم وارده به کشورش را فراموش نخواهد کرد،
پ- برای ملت ايران جمهوری اسلامی مساوی با ايران نيست. اين نظام ناقص الخلقه قرون وسطايی بزودی رفتنی است. ت- ملتی که از سه دهه پيش عليه حکام اين "جمهوری" در اشکال گوناگون می رزمد، چلبی بردار نيست و جز يک نظام ملی و دمکراتيک، حکومت ديگری را برنخواهد تافت.

آقای رئيس جمهور

جبهه ملی ايران- اروپا و آمريکا شديدا به مداخله شما در امور داخلی ايران اعتراض ميکند ونگرانی عميق خود را از اين موضع گيری که موجب خشم مردم ما گرديده، اعلام ميدارد. جبهه ملی به عنوان يک تشکل قديمی ملی ودمکرتيک ايران که خواهان روابط دوستانه وهمکاری با همه کشورهای جهان و کشور بزرگ شما ميباشد اين گونه موضع گيری را مداخله نيروهای فرامنطقه ای در امور کشورهای خاورميانه دانسته ومعتقد است که اين دخالت، صلح شکننده موجود در اين منطقه را بيشتر بخطر می اندازد.
ما معتقديم، مشکل جهان با حکومت قرون وسطائی جمهوری اسلامی راه حل نظامی ندارد و برکناری نظام و حاکميت جمهوری اسلامی و جايگزينی آن با يک حکومت و دولت دمکراتيک حق منحصر بفرد ملت ايران است.
ما معتقديم که هنوز هم کمکهای معنوی به اپوزيسيون دمکرات ايران بهترين گزينه در مبارزه با رژيم مستبد و ماجراجوی حاکم بر ايران می باشد.

جبهه ملی ايران- آمريکا و اروپا
۰۲.۰۷.۲۰۱۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016