شنبه 18 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعضای غربی شورای حکام به دنبال اعمال فشار بیشتر بر ایران

رادیو فردا: گزارش‌ها حاکی است که در نشست فصلی پیش روی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود، کشورهای غربی قصد دارند قطعنامه جدیدی را در خصوص تحریم‌های گسترده‌تر علیه ایران به این شورا ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست که از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه در وین برگزار می‌شود، اعضای شورای حکام در مورد برنامه هسته‌ای ایران رایزنی می‌کنند و یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس، رسما گزارش اخیر خود در مورد ایران را به شورای حکام ارائه می‌دهد.

این خبرگزاری می‌نویسد که کشورهای غربی قصد دارند تمامی اعضای این شورا را متقاعد کنند تا قطعنامه جدیدی علیه ایران به تصویب برسد.

با این‌حال خبرگزاری فرانسه تأکید می‌کند هنوز مشخص نیست که چین و روسیه چه واکنشی به این قطعنامه و احتمالأ ارجاع آن به شورای امنیت نشان خواهند داد.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون چهار قطعنامه تحریمی علیه برنامه هسته‌ای ایران به تصویب رسانده است.

نشست فصلی شورای حکام در حالی به زودی برگزار می‌شود که دیپلمات‌های غربی در نشست توجیهی آژانس که ۱۵ شهریورماه در آژانس برگزار شد، با استناد به آخرین گزارش آژانس، بار دیگر نسبت به فعالیت‌های احتمالی صورت گرفته در سایت پارچین ابراز نگرانی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود ضمن تأکید بر «دو برابر» شدن تعداد سانتریفیوژهای تأسیسات فردو، بار دیگر اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در منطقه نظامی پارچین «عملیات پاکسازی» انجام داده است.

آژانس مشکوک است که ایران احتمالا در سایت پارچین آزمایش‌های انفجاری مربوط به تولید سلاح هسته‌ای صورت داده است و پاکسازی این منطقه را مانعی برای تحقیق آینده بازرسان از پارچین می‌داند.

علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، ۱۵ شهریورماه در جلسه توجیهی آژانس با تأکید بر این‌ که اظهارات آژانس گویای چیزی نیست، گفت ایران باید اسنادی را که مبنای نگرانی‌های آژانس شده است، مشاهده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی‌اصغر سلطانیه پس از این جلسه به خبرنگاران گفته است: «آنها باید اسناد را ارائه کنند... بدون این اسناد ما نمی‌توانیم اثبات کنیم که این اتهامات بی‌اساس است یا نیست. ما باید آنها را در اختیار داشته باشیم.»

آژانس می‌گوید این اسناد به دلیل محرمانه بودن نمی‌تواند در اختیار ایران قرار بگیرد.

ایران تاکنون بارها تأکید کرده است که سایت پارچین نه هسته‌ای، که نظامی است و لزومی ندارد در دستور کار آژانس قرار بگیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016