سه شنبه 18 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت بد روحی سياوش حاتم در زندان اوين!

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ سياوش حاتم، دانشجويی زندانی و محروم از تحصيل در وضعيت روحی نامناسبی در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می برد. منبعی نزديک به اين زندانی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «سياوش خيلی لاغر شده و وضعيت روحی مناسبی ندارد. سياوش ۲۴ سال دارد و دانشجويی مقطع فوق ليسانس بود که ناگهان از تحصيل محروم شد و بعد به زندان افتاد. يکماه سلول انفرادی، تنهايی، محروم شدن از تحصيل و آينده نامعلومش همه اينها افسرده اش کرده است. او به زندان برده شد در حاليکه حتی نمی دانست حکم گرفته و دادگاهی داشته است. سياوش و وکيلش از روز دادگاه خبر نداشتند بنابراين دفاعی هم از او نشد. ۲۳ خرداد ماه ماموران ريختند در خانه اش، و او را با خود بردند. همان روز بود که فهميدند او برای پرونده دومش حکم يکسال گرفته است و حکم ۴ ماه حبس پرونده اولش نيز تاييد شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سياوش حاتم، دانشجو و دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان در تاريخ ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ بازداشت و يکماه پس از حبس با قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. او به اتهام شرکت در تجمعات غيرقانونی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۴ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. سياوش حاتم چندی بعد به درخواست ماموران امنيتی از دانشگاه بوعلی همدان به دانشگاه شهيد بهشتی منتقل شد. اما در آذر ماه سال ۱۳۸۹ نيز در جلسه رسمی امتحان در دانشگاه شهيد بهشتی توسط ماموران وزارت اطلاعات قبل از شروع امتحان بازداشت شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبليغ عليه نظام به يکسال حبس محکوم شد اما سياوش و وکيلش از پرونده و روز دادگاه بی خبر بودند و هيچ دفاعی از او صورت نگرفت.

اين منبع نزديک به سياوش حاتم به کمپين بين المللی حقوق بشر در خصوص مشکلات اين زندانی گفت:« سياوش در اتاقی با ۳۰ زندانی سياسی ديگر است که خيلی هايشان تختخواب هم ندارند و مجبورند روی زمين بخوابند. ملاقات های کابينی با خانواده اش هم در حد چند دقيقه است که اين تنها مشکل سياوش نيست و همه زندانی ها با آن در گير هستند. خانواده اش می گفتند که اين هفته فقط ۴ دقيقه توانسته اند کابينی با سياوش ملاقات کنند چون در زمان ملاقات يکباره زندانی ها را وارد سالنی می کنند که تعداد کابينه هايش برابر با تعداد زندانی های وارد شده به سالن نيست.»

اين منبع مطلع درخصوص نحوه ارتباط اين زندانی سياسی با خانواده اش به کمپين گفت: «۵۰ نفر زندانی وارد سالنی با ۱۵ کابينه می شوند که تلفن خيلی از کابينه ها هم قطع است. بنابراين خانواده های زندانيان ملاحظه بقيه ای که در صف انتظار ايستاده اند را می کنند و زود جايشان را به ديگری می دهند تا آنها هم چند کلمه ای با زندانی شان حرف بزنند. خانواده ها به ماموران زندان می گويند و آنها هم در جواب می گويند که بارها به مسولان درخواست داده اند تا تلفن های خراب شده تعويض شود.»

سياوش حاتم در تاريخ ۲۳ خرداد ماه امسال (۱۳۹۱) توسط ماموران در منزلش بازداشت شد و به زندان اوين برای گذراندن دوران حکمش شد که از آن خبر نداشت. او مجموعا محکوم به يکسال و ۴ ماه حبس برای دو پرونده اش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016