پنجشنبه 20 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو سال زندان ديگر بعد از ۱۲ سال زندان برای رضا ملک‎

بنا بر خبر دريافتی، هفته گذشته رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دليل افشای برخی از زوايای قتلهای زنجيره ای پاييز ۱۳۷۷، از ۱۲ تيرماه ۱۳۸۰ در زندان به سر ميبرد،از بند ۷ زندان اوين به شکلی اهانت آميز و توام با ضرب و شتم به دليل اجتناب از پوشيدن لباس فرم جديدی که به دستور صادق لاريجانی اخيرا پوشيدن آن برای زندانيان اجباری شده است ،به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران اعزام ميگردد تا درباره اتهام اهانت به رهبری به هنگام اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق توسط قاضی مقيسه محاکمه گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا ملک در تماس با يکی از اعضای خانواده اش گفته است که صبح زود از بند ۷ خارجش نموده اند و در اتاق اعزام به دادگاه زندان اوين وقتی از پوشش لباس راه راه جديد خودداری کرده است مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفته؛ سپس جواد مومنی مدير داخلی زندان اوين در آنجا حضور يافته و نهايتامسئولان زندان پذيرفته اند که او را با لباس خودش به دادگاه انقلاب ببرند.

در دادگاه انقلاب نيز قاضی مقيسه در حاليکه نه نماينده دادستان حضور داشته و نه رضا ملک از حضورش وکلايش بهره مند بوده، او را درباره اتهام اهانت به رهبری در زير ضربات شلاق در دادسرای اوين محاکمه نموده و وقتی با سکوت اين زندانی سياسی در اعتراض به عدم بهره مندی از وکيل مدافع مواجه گرديده، ضمن اهانت به ملک ، با صورتجلسه "عدم دفاع متهم از خود" اقدام به صدور رای اشد مجازات يعنی ۲ سال زندان ديگر برای او نموده است. رايی که در همان جلسه نيز به او ابلاغ گرديده است.

گفتنی است اين معاون بررسی های وزارت اطلاعات که پس از ۱۲ سال زندان چند ماه پيش بايد از زندان آزاد ميشد، پيش از آزادی برای اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق تعزيری تحت عنوان نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی از طريق تهيه و ارسال فيلمی که توسط مجموعه فعالان حقوق بشر منتشر
گرديده است، به دادسرای امنيتی اوين منتقل گرديده و در آنجا به هنگام اجرای حکم شلاق در زيرزمين دادسرای اوين، به دليل اعتراض به نحوه اجرای غيرقانونی حکم صورت جلسه ای توسط داديار خدابخشی و حميد نمکی محافظ بهرام رشته احمدی، ن ناصريمعاون امنيت دادستان تهران و الهی رييس گارد حفاظت اين دادسرا و مامور اجرای حکم شلاق تهيه گرديده و حسب آن اين زندانی سياسی به اهانت به رهبری زير ضربات شلاق متهم می گردد.

با تشکيل اين پرونده و ارجاع آن به شعبه ۶ بازپرسی همان دادسرا، بازپرس امين ناصری از آزادی ملک جلوگيری نموده و اين پرونده را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع ميدهد.

قاضی مقيسه با صدور اين رای، در واقع به نگهداشتن رضا ملک بعد از ۱۲ سال زندان به مدت دو سال ديگر حکم نموده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016