شنبه 22 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جمعی از زندانيان سياسی زندان اوين به مناسبت روز بين المللی ريشه کنی فقر

خبرگزاری هرانا - ۲۲ تن از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين به مناسبت ۲۶ مهرماه روز بين المللی ريشه کنی فقر نامه‌ای نوشته‌اند و در آن حمايت خود از برنامه جهانی غذا را اعلام نموده‌اند.

در اين نامه زندانيان سياسی ابراز کرده‌اند: ما زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين (امضا کنندگان ذيل) ريشه کن کردن گرسنگی را نه تنها از لحاظ اقتصادی وسياسی موضوعی مهم می‌دانيم بلکه آنرا يک موضوع مهم اخلاقی نيز می‌شماريم.

متن کامل اين نامه در زير می‌آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامه جمعی از زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين به مناسبت ۲۶ مهر روز بين المللی ريشه کنی فقر

در حاليکه ۴ ميليارد انسان در جهان از فقر نسبی و يک ميليارد نفر از فقر مطلق و گرسنگی رنج می‌برند. مجموع شرکتهای غذايی وفروشگاههی زنجيره‌ای می‌توانند به اين روند پايان دهند برخی از مردم جهان به دليل جنگ يا درگيريهای داخلی به دريافت کمکهای غذايی نيازمندند.

برخی ديگر نيز قربانی حوادث وبلايای طبيعی همچون زلزله و سيل وخشکسالی وياطوفان هستند. ضمنا در زمان برقراری صلح و آرامش دسترسی به غذا تحت تاثير عواملی از قبيل افزايش قيمت‌ها به چالشی بزرگ تبديل می‌شود و افراد بيشتری در دام گرسنگی گرفتار می‌شوند "تنها به اين خاطر که قادر به خريد غذای مورد نياز خود نيستند" با افزايش قيمتهای غلات درسطح جهان بخصوص در مناطق در حال توسعه جهان در آفريقا و آسيا وآمريکای لاتين به يک ضرورت جدی تبديل شده است.

خصوصا زنان وکودکان در معرض آسيب‌های اجتماعی بيشتر قرار دارند و از اين روند آسيبهای بيشتری می‌بينند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد ۵ سال است که از طريق نجات انسان‌ها در مواقع اضطراری در اين مورد پيشگام در مبارزه با گرسنگی بوده است.

ما زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين (امضا کنندگان ذيل) ريشه کن کردن گرسنگی را نه تنها از لحاظ اقتصادی وسياسی موضوعی مهم می‌دانيم بلکه آنرا يک موضوع مهم اخلاقی نيز می‌شماريم و بدين طريق قصد داريم به منظور مبارزه با گرسنگی در جهان با استناد به ماده ۲۵ اعلاميه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۱ ميثاق بين المللی اقتصادی –اجتماعی و فرهنگی با عنايت به اهداف سازمان جهانی خوار وبار کشاورزی (فائو) و با يادآوری هفته جهانی فقر (۴ تا ۱۰ اکتبر) مصادف با ۱۳تا ۱۹ مهر ماه و روز بين المللی ريشه کنی فقر (۱۷ اکتبر -۲۶ مهر) و روز جهانی غذا (۱۶ اکتبر -۲۶ مهر) مشارکت بيشتر ونزديک‌تر ومستمر شرکت‌ها وکارخانجات، NGO‌ها، فعالان کسب وکار و بازار، سازمان‌ها وملت‌ها و دولتهای جهان را خواستار شويم و از عموم مردم و داوطلبان نيز دعوت بعمل بياوريم تا از اين برنامه جهانی بشر دوستانه حمايتهای مالی فنی وتبليغی موثر به عمل آورند.

اتحاد و همبستگی برای کاهش گرسنگی در جهان هدف ماست. WORLD FOOD PROGRAM

امضا کنندگان:
۱- وحيد اصغری
۲- دکتر شاهين دادخواه
۳- دکتر نادر بابايی
۴- دکتر محمد حسن يوسف‌پور سيفی
۵- غلامرضا خسروی
۶- رضا شهابی
۷- بهنام ابراهيم‌زاده
۸-ميثم درويش حسينی
۹- داور حسينی
۱۰-پيمان کاسی‌نژاد
۱۱-مهدی فراهی شانديز
۱۲-محمد رضا حسينی
۱۳-ابوالفضل شاه پری
۱۴-محسن صادقی دوست
۱۵-سيد محمد ابراهيمی
۱۶-اسماعيل برزگری
۱۷-رسول حيدر‌زاده
۱۸-اصغر قطام
۱۹-علی معزی
۲۰- اسداله وادی
۲۱-مجيد اسدی
۲۲-سيد ماهيد هوريابند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016