پنجشنبه 27 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی اطلاعی از سرنوشت پنج زندانی سیاسی کُرد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که صبح روز پنج شنبه ۲۰ مهرماه پنج زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به نامهای یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان ( تبعه عراق)، احمد تمویی، جهانگیر(بیژن) بادوزاده و مصطفی علی احمد (تبعه سوریه) از سوی حفاظت این زندان احضار و بعدا از سوی ماموران اداره اطلاعات این شهر به محل نامعلومی منتفل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعال حقوق بشر به کمپین گفت:« با گذشت یک هفته از انتقال این زندانیان به محل نامعلوم از سرنوشت و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست. این زندانیان سیاسی پیشتر نیز از سوی اداره اطلاعات ارومیه و حفاظت زندان مرکزی ارومیه در طول چند سال گذشته مورد بازجویی قرار گرفته بودند و بارها آنها را تهدید به تبعید به زندانهای شهرهای دور کرده اند. چهار تن از این زندانیان به نامهای احمد تمویی، علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و یوسف کاکه ممی به اتهام همکاری با پژاک قبلا از سوی دادگاه انقلاب شهرهای ارومیه و مهاباد به به ترتیب به ۱۵ سال، ۵ سال،۱۰ سال و ۷ سال زندان محکوم شده اند و جهانگیر (بیژن) بادوزاده نیز به اتهام محاربه به حبس ابد محکوم شده است.»

همچنین در اسفندماه سال ۹۰، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، حبیب الله گلپری پور از سوی ماموران اداره اطلاعات ارومیه از زندان مرکزی این شهر خارج و به زندان مرکزی سمنان تبعید شد. زندانی سیاسی مصطفی علی احمد نیز سال ۸۹ به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی دیگر کُرد به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد و بعد از چند روز بازجویی و ضرب و شتم برای وی پرونده جدیدی در دادگاه انقلاب ارومیه تشکیل داده شد و او به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان ارومیه به شش ماه زندان محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016