دوشنبه 8 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: با خشکسالی مالی مواجهيم

رييس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: يکی از وظايف مهم حکومت اين است که بستر را برای پرورش و شکوفايی استعدادها فراهم کند و استان البرز و شهرستان کرج استعدادهای فراوانی در خود دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی لاريجانی که در آيين بهره‌برداری و افتتاح از تقاطع غيرهم‌سطح شهرستان کرج و سه طرح عمرانی شهری ديگر سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: در کشور ما استعدادها و توانايی‌های زيادی وجود دارد و شايد از لحاظ اينکه در تمام نقاط کشور زمينه‌ی پرورش استعداد وجود داشته باشد دچار بی‌عدالتی‌هايی هستيم و به همين دليل است در برنامه پنجم توسعه طرح آمايش سرزمين قرار داده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به گسترش استان البرز و شهر کرج گفت: به دليل آنکه توسعه و رشد کرج با برنامه‌ريزی‌ قبلی صورت نگرفته است پيچيدگی‌های زيادی در اين شهر وجود دارد و بايد با برنامه‌ريزی و دقت عمل اين مسائل مرتفع شود.

رييس قوه مقننه در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های عمرانی، اظهار کرد: ما در سال ۹۱ بودجه مناسبی برای مترو قرار داديم و بايد شهرداری‌ها بتوانند آن را در شهرهای خود مورد استفاده قرار دهند اما اگر اين انتظار وجود داشته باشد که ما در سال آينده نيز بودجه زيادی را بتوانيم برای کارهای عمرانی قرار دهيم کمی دور از ذهن است چرا که ما با خشکسالی مالی مواجه هستيم.

لاريجانی افزود: ما در سال ۹۱، ۴۳ هزار ميليارد بودجه عمرانی در نظر گرفته‌ايم اما با توجه به وجود همين مشکلات بعيد می‌دانم بتوان بيش از ۱۵ ميليارد تومان آن را تامين کرد لذا بايد از توان بخش خصوصی برای احداث پروژه‌های بزرگ شهری استفاده کرد.

وی ادامه داد: بايد با ايجاد انگيزه برای بخش خصوصی،‌ از توان اين بخش برای ساماندهی وضع پروژه‌های عمرانی کشور استفاده کرد و با ابتکارات مالی نظير فروش اوراق مشارک، منابع مالی را نيز تامين نمود و من به شما می‌گويم که اگر بخواهيد با اعتبارات معمول دولتی، پروژه‌ها را به ثمر برسانيد موفق نخواهيد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016