شنبه 23 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسناد تحقيق و تفحص از تامين اجتماعی مفقود شد!

مهر ـ رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی با بيان اينکه دو هزار صفحه از اسناد مربوط به تحقيق و تفحص از اين سازمان در کميسيون اصل ۹۰ نگهداری می شود، گفت: اين در حالی است که ۲۰ هزار صفحه ديگر از اين اسناد در دولت گذشته که در سازمان تامين اجتماعی نگهداری می شد، مفقود شده است.

به گزارش مهر، عليرضا محجوب رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی در نشست خبری امروز خود با ارائه گزارشی از فرآيند تحقيق و تفحص از اين سازمان اظهار داشت: گزارش اول اين هيات متاسفانه در مجلس هشتم در صحن علنی قرائت نشد که اگر اين کار انجام می گرفت امروز جلوی بسياری از تخلفات گرفته می شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه افزود: بنده به عنوان يکی از اعضای هيات تحقيق و تفحص با توجه به هزينه ای که مجلس برای اين کار انجام داد گله مند هستم که چرا اين گزارش قرائت نشد در حاليکه تحقيق و تفحص جزو وظايف نظارتی مجلس است.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دی ماه سال گذشته طرح تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی در کميسيون مربوطه رسيدگی شد و در نهايت با ابلاغ احکام اعضای اين هيات در اواخر تير ماه کار اين هيات شروع شد و در اولين اقدام از وزير وقت درخواست کارشناس و ارائه اطلاعات و پرونده هايی که مجلس به امانت در اختيار سازمان تامين اجتماعی قرار داده بود را خواستار شديم، اما متوجه شديم که بسياری از پرونده ها در دولت گذشته مفقود شده است و مسببان اين امر حتما برای پاسخگويی به دادگاه احضار خواهند شد.

رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی با بيان اينکه دو هزار صفحه از گزارشات سازمان تامين اجتماعی در اختيار کميسيون اصل ۹۰ قرار دارد و به علت کمبود جا ۲۰ هزار صفحه در سازمان تامين اجتماعی نگه داشته می شد، گفت: اين ۲۰ هزار صفحه در دولت گذشته مفقود شده است و مجلس دسترسی به اين پرونده ها ندارد.

محجوب با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعی و بخش های مختلف آن خود را مقدم بر قانون می‌دانند، اضافه کرد: کسانيکه کوتاهی می کنند و اطلاعات ارائه نمی کنند بدانند که قانون اولويت است و يکی از مجاری قانون تحقيق و تفحص است.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه اين هيات تا پايان کار خود تنها دو ماه وقت دارد، اما مدارک کافی بدست ما نرسيده است، بيان کرد: به همين خاطر کميته ای جهت کشف حقيقت تشکيل داده ايم و کسانی که در مقابل قانون کوتاهی کنند، تکليفشان در محاکم قضايی روشن خواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: در شرکت شستا مهمترين ايراد عدم اجرای قانون برنامه است که بايد سازمان و اين شرکت از حالت بنگاه داری به سهامداری رويکرد نشان دهند که تاکنون اين اتفاق نيفتاده است.

وی اظهار داشت: شستا و سازمان تامين اجتماعی، موسسه سرمايه گذاری و اشتغال آفرينی نيستند و بايد به مردم مستمری داده و در حيطه وظايف خود عمل کنند.

رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی در ادامه نشست خبری از مردم و مسئولان درخواست کرد تا اگر اسنادی در خصوص تخلف شرکت سازمان تامين اجتماعی و شستا دارند تا پايان شهريور ماه اين اسناد را در اختيار هيات تحقيق و تفحص قرار دهم.

محجوب همچنين در خصوص عدم قرائت گزارش اول در خصوص تحقيق و تفحص در سازمان تامين اجتماعی در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: در اين خصوص کوتاهی و غفلتی انجام شد در شش ماهه دوم نيز رئيس کميسيون مربوطه گزارش تحقيق و تحفص را تند خواند و در نهايت جنجال ها و حاشيه ها پيرامون اين گزارش ادامه داشت تا اينکه به اواخر مجلس هشتم رسيديم و موفق به ارائه گزارش نشديم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه يکی از موارد تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی روزنامه خورشيد است، تصريح کرد: اين روزنامه متعلق به اين سازمان است.

رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی در ادامه افزود: با تغيير دولت و روی کار آمدن مديريت جديد در سازمان تامين اجتماعی قول هايی برای همکاری داده شده است، اما ملاک برای ما ارائه مدارک است.

وی گفت: سود سازمان تامين اجتماعی بايد ساليانه حدود ۱۰ هزار ميليارد تومان برای بازنشستگان باشد که در حال حاضر اين مقدار به دو هزار ميليارد تومان هم نمی رسد.

محجوب با بيان ايکه مهمترين نکته در تحقيق و تفحص مربوط به گزارشات مالی و تلفيقی سازمان می شود، اذعان کرد: سازمان سه سال پياپی گزارشات مالی تلفيقی خود را به تعويق انداخته است.

نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اينکه اگر مدارک مورد نياز از سوی سازمان تامين اجتماعی به اين هيات داده نشود، آيا بحث سوال و يا استيضاح وزير در دستور کار قرار خواهد گرفت؟، گفت: طبق ماده ۲۱۵ در صورتيکه تخلفات اين سازمان مشخص شود، استيضاح وزير در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئيس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا با وزير جديد جلسه ای در اين خصوص داشتيد، نيز بيان کرد: در روز سوم انتصاب ايشان جلسه ای با آقای ربيعی داشتيم که وی در تماسی تلفنی با مديران شستا از آنان خواست تابرخی موضوعات را رسيدگی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016