چهارشنبه 1 آذر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس مرکز آمار جمعيت کشور را ‪ ۷۰‬ميليون و ‪ ۴۹‬هزار و ‪ ۲۶۲‬نفر اعلام کرد، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۵/۰۹/۰۱‬

"محمد مدد"رييس مرکز آمار ايران گفت: برآوردهای مقدماتی از نتايج ششمين سرشماری عمومی نفوس و مسکن نشان می‌دهد که جمعيت کل کشور ‪ ۷۰‬ميليون و ‪ ۴۹‬هزار و ‪ ۲۶۲‬نفر است.


مدد روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های خبری نتايج مقدماتی ششمين سرشماری عمومی نفوس و مسکن را از ‪ ۳۰‬استان و ‪ ۳۳۶‬شهرستان را بر شمرد و گفت: در اين سرشماری ‪ ۱۷‬ميليون و ‪ ۴۹۸‬هزار و ‪ ۸۲۶‬خانوار سرشماری شده‌اند.

رييس ستاد ششمين سرشماری عمومی نفوس و مسکن افزود:پرجمعيت‌ترين استان کشور در اين سرشماری ، تهران با ‪ ۱۳‬ميليون و ‪ ۳۲۸‬هزار و ‪ ۱۱‬نفر جمعيت بود که ‪ ۱۹‬درصد جمعيت کل کشور را در خود جای داده است.

وی سپس کم جمعيت‌ترين استان کشور را ايلام ذکر کرد که با ‪ ۵۴۳‬هزار و ‪۷۲۹‬ نفر، هشت دهم درصد جمعيت کشور در آن ساکن هستند.

مدد در ادامه جمعيت زنان کشور را ‪ ۳۴‬ميليون و ‪ ۳۵۹‬هزار و ‪ ۷۲۰‬نفر و جمعيت مردان را ‪ ۳۵‬ميليون و ‪ ۶۸۹‬هزار و ‪ ۵۴۲‬نفر عنوان کرد وگفت: از مجموع جمعيت کشور ‪ ۴۹ /۱‬درصد را زنان و ‪ ۵۰/۹‬را مردان تشکيل می‌دهند.

رييس مرکز آمار ايران تاکيد کرد، نسبت جمعيت شهری ‪ ۶۸/۴‬درصد و نسبت جمعيت روستايی ‪ ۳۱/۵‬درصد و نسبت جمعيت غيرساکن يک دهم درصد بود.

بعد خانوار چهار نفر و نسبت جمعيت غايب که به سووالات سرشماری پاسخ نداده‌اند، پنج صدم درصد بود.

وی همچنين تراکم جمعيت (نفر در کيلومتر مربع) را ‪ ۴۳‬نفر عنوان کرد و گفت:در مجموع ‪ ۹۹/۹۵‬درصد از مردم کشور با ششمين سرشماری عمومی‌نفوس و مسکن همکاری کرده‌اند که اين رقم در نوع خود در دنيا بی‌نظير است.

رييس ستاد ششمين سرشماری در عين حال کار سرشماری را تمام شده، ندانست و افزود : از اين پس، کار استخراج داده‌های سرشماری شروع می‌شود. هم اکنون ‪ ۴۲‬تحليلگر آماری آموزش يک هفته‌ای خود را آغاز کرده‌اند و قرار است پس از آن به استانهای کشور اعزام شوند و ‪ ۲‬هزار تحليلگر ديگر را آموزش دهند.

وی اظهار داشت: ‪ ۲‬هزار تحليلگر آماری حداکثر تا ارديبهشت سال ‪۱۳۸۶‬ اطلاعات موجود در پرسشنامه‌ها را استخراج، ويرايش موضوعی ، کدگذاری و کنترل رايانه‌ای می‌کنند و در نتيجه‌اطلاعات جامعی از وضعيت تحصيلات،بهداشت، اشتغال، معيشت، نوع مسکن و زيربنای مسکن، وضعيت اقليمی محل سکونت و ميزان دسترسی به آموزش ، بدست خواهد آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





رييس مرکز آمار ايران در همين حال گفت : برای ارزيابی از دقت سرشماری ، ‪ ۵۰‬هزار خانوار به صورت نمونه‌گيری خوشه‌ای در سراسر کشور به کمک ‪۵۰۰‬ آمارگير حرفه‌ای بازشماری می‌شوند.

مدد درباره هزينه‌های اين سرشماری گفت: پيش بينی می‌کنيم در حد بودجه‌ای که برای اين کار در نظر گرفته شده ، يعنی ‪ ۳۷۰‬ميليارد ريال هزينه کنيم.

ششمين سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ششم تا ‪ ۲۶‬آبان ماه ‪ ۸۵‬در سراسر کشور اجرا شد.





















Copyright: gooya.com 2016