پنجشنبه 5 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعيت جهان ۷ ميلياردی می‌شود، واحد مرکزی خبر

جمعيت جهان در اوايل سال آينده ميلادی به شش ميليارد و هفتصد و پنجاه ميليون نفر خواهد رسيد.

واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه تايمز او اينديا نوشت، بنياد جمعيت جهانِ که در شهر «هانوفر» آلمان است با اعلام اين خبر افزود: جمعيت جهان در سال جاری ميلادی به اندازه هشتاد و دو ميليون نفر افزايش يافته است و پيش‌بينی می‌شود که جمعيت جهان در ماه ژانويه سال آينده ميلادی به شش ميليارد و هفتصد و پنجاه و يک ميليون و ششصد و چهل و سه هزار و ششصد نفر برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنياد جمعيت جهان همچنين اعلام کرد، افزايش جمعيت بيشتر در کشورهای در حال توسعه رخ داده است، زيرا زنان اين کشورها کمتر از روش‌های پيشگيری از بارداری استفاده می‌کنند و بدين ترتيب ميزان تولد فرزندان ناخواسته يا چند قلو در اين کشورها بيشتر است.

اين مرکز آماری همچنين خاطرنشان کرد به علت رشد فزاينده جمعيت در کشورهای در حال توسعه، بيشتر اين کشورها با کمبود امکانات آموزشی و بهداشتی روبه‌رو هستند.

امروزه کودکی که در آلمان به دنيا می‌آيد به طور متوسط هفتاد و نه سال عمر خواهد کرد، اين در حالی است که اميد به زندگی در کشورهای آفريقايی بيشتر پنجاه و چهار سال است.

«رنِيت بِهر»، دبير کل بنياد جمعيت جهان می‌گويد، اگر بخواهيم به صورت ريشه‌ای با فقر مبارزه کنيم بايد نخست به زنان جهان کمک کنيم تا آنان دچار حاملگی‌های ناخواسته نشوند.
انجام اين کار نيز مستلزم سرمايه‌گذاری‌های بيشتر در زمينه آموزش مسائل جنسی و روش‌های پيشگيری از بارداری به زوج‌های جوان است.





















Copyright: gooya.com 2016