شنبه 15 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان تامين اجتماعی در انتظار چهارمين مدير عامل، فردا

سازمان تامين اجتماعی به واسطه تغييرات فراوان در دو سال و نيم اخير يکی از خبرسازترين نهادها بوده است. وضعيت روحی کارکنان سازمان تامين اجتماعی به دليل جابه‌جايی‌های مکرر به هيچ‌وجه خوب نيست و بی‌ثباتی و ناامنی در رده‌های بالای مديريتی باعث شده تا به شدت بازده کارکنان افت پيدا کند.
سازمان تامين اجتماعی در انتظار انتصاب چهارمين مديرعامل خود در عرض دو سال و نيم گذشته است.

به گزارش «فردا» و به نقل از سرمايه، محمدحسين ضيايی، سومين مديرعامل تامين اجتماعی بود که از کار برکنار شده و شنيده می‌شود به جای او علی يوسف‌پور که هم‌اکنون مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی (شستا) است، جای او را خواهد گرفت البته برخی ديگر از مسعود زريبافان، عضو شورای شهر به عنوان نامزد ديگر رياست سازمان تامين اجتماعی نام می‌برند.

يک مقام آگاه در سازمان تامين اجتماعی در مورد جابه‌جايی‌های مکرر در سازمان تامين اجتماعی و وضعيت کنونی کارمندان و حتی بيمه‌شدگان تامين اجتماعی گفت: «متاسفانه وضعيت روحی کارکنان سازمان تامين اجتماعی به دليل جابه‌جايی‌های مکرر به هيچ‌وجه خوب نيست و بی‌ثباتی و ناامنی در رده‌های بالای مديريتی باعث شده تا به شدت بازده کارکنان افت پيدا کند.»

وی افزود: «پس از آمدن ضيايی با وجود اين‌که اين مديرعامل ديدگاه بازتری نسبت به تامين اجتماعی و رفاه عمومی کارمندان و بيمه‌شدگان داشت اما به دليل انتصاب مديرانی که اغلب با شيوه مديريت در سازمان تامين اجتماعی آشنايی چندانی نداشتند ، موجب عزل و نصب‌هايی شد که با مخالفت‌های بسياری همراه شد.»

علی يوسف‌پور پيش از محمد حسين ضيايی، مديرعامل پيشنهادی سازمان تامين اجتماعی از طرف وزير رفاه بود.

يوسف‌پور رييس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی، مديرمسوول روزنامه «سياست روز» و معاون پارلمانی وزير نيرو است.

شنيده شده که قرار است يوسف‌پور علاوه بر رياست برشرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی (شستا) با حفظ سمت به‌عنوان رييس سازمان تامين اجتماعی فعاليت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سازمان تامين اجتماعی به واسطه تغييرات فراوان در دو سال و نيم اخير يکی از خبرسازترين نهادها بوده است. اين سازمان به لحاظ ساختار يک سازمان عمومی و غيردولتی است و منابع آن نيز از طريق حق بيمه بيمه‌شدگان تامين می‌شود اما تعيين مديرعامل با پيشنهاد وزير رفاه و تصويب هيات وزيران انتخاب می‌شود.

حتی تاسيس وزارت رفاه و تصويب قانون جامع رفاه و تامين اجتماعی نيز نتوانست وضعيت اين سازمان را تغيير دهد. برخی کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که تعويض آسان مديران سازمان تامين اجتماعی با توجه به سرمايه عظيم آن و ۲۸ ميليون بيمه شده نا مناسب است چرا که ناامنی در وضعيت سازمان تامين اجتماعی به طور قطع در وضعيت بيمه‌گری و رفاه اجتماعی تاثير فراوانی خواهد گذاشت.





















Copyright: gooya.com 2016