دوشنبه 7 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرحله دوم برخورد با عمده و خرده‌فروشان مواد مخدر از شب گذشته آغاز شد، ايسنا

در ادامه اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی در تهران، مرحله دوم برخورد با سوداگران مرگ، در سال جديد، يکشنبه شب با حضور خبرنگاران، عکاسان و فيلمبرداران رسانه‌ها در پايتخت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار ساجدی‌نيا ـ جانشين فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ـ با حضور در مرکز عمليات ستاد، شروع عمليات را به واحدهای زيرگروه از طريق بی‌سيم اعلام کرد: «با ياد خدا! مرحله دوم مبارزه با سوداگران مرگ با حفظ حقوق قانونی مجرمان به خصوص هنگام ورود به منزلشان آغاز می‌شود، انشاالله با اين حرکت دل امام زمان (عج) و هموطنان عزيز را خشنود کنيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سپس سردار ساجدی‌نيا با حضور در جمع خبرنگاران، با تاکيد بر اين که در ۷۰۰ نقطه شهر تهران عمليات، جمع‌آوری سوداگران مرگ به ويژه فروشندگان مواد مخدر صورت می‌گيرد، اظهار کرد: تفاوت اين مرحله با ساير عمليات‌ها، در اين است که پليس برای غافلگير کردن اين افراد، عمليات خود را قبل از اعلام رسمی آغاز عمليات، شروع کرده است که خوشبختانه در ساعات اوليه اجرای اين طرح، به توفيقات خوبی دست يافته‌ايم.

وی با بيان اين که در اين طرح برخورد پليس با سوداگران مرگ در طول بيش از ۲۴ ساعت صورت می‌گيرد، ادامه داد: پليس در راستای تداوم طرح ارتقای امنيت اجتماعی، هر روز يک برنامه و عمليات دارد.

جانشين فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکيد بر اين که با اجرای اين طرح به دنبال فراهم کردن رضايت شهروندان هستيم، از دستگيری چندين باند فروشندگان اصلی مواد مخدر شهر تهران در طول اجرای مرحله دوم خبر داد.

جانشين فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در سال گذشته، پليس طرح‌های مختلفی را در راستای ارتقای امنيت اجتماعی به اجرا گذاشت و امسال نيز دوباره بنابر درخواست مردم، مراحل مختلف طرح جمع‌آوری فروشندگان مواد مخدر به اجرا در خواهد آمد، زيرا حدود ۹۰ درصد اطلاعات پليس از طريق تماس‌های مردم با مرکز فوريت‌های پليسی «۱۱۰» به دست می‌آيد.

پس از پايان اظهارات سردار ساجدی‌نيا، خبرنگاران، عکاسان و فيلمبرداران رسانه‌های مختلف به اکيپ‌های ماموران پليس در مکان‌های عملياتی پيوستند.

اولين عمليات در شرق تهران و در محدوده نظام‌آباد و خيابان وحيديه انجام شد که ماموران طی عمليات پليسی ضربتی در يک منزل مسکونی که از قبل شناسايی شده بود، چهار قبضه قمه، چهار قبضه نيمچه قمه، سه دستگاه ريسيور، سه دستگاه ردياب ماهواره، ۲۳ عدد گوشی تلفن همراه سرقتی، تعدادی پلاک ماشين و فشنگ جنگی، چهار دستگاه ضبط خودرو، پنج پنل ضبط به همراه انواع مواد مخدر شامل حدود يک کيلو حشيش، نيم کيلو ترياک و مقداری کراک، سوخته ترياک با ادوات مصرف آن کشف کردند.

در اين عمليات، سه متهم مرد و يک زن که چند نفر از آن‌ها نيز مصرف‌کننده مواد بودند، دستگير شدند.

به گفته مسوولان اين عمليات، پليس پس از شناسايی اين مکان توسط اطلاعات مردمی و با هماهنگی دستگاه قضايی وارد عمل شد، البته متهم اصلی اين باند سرقت و توزيع مواد مخدر، متواری است.

مسوولان عمليات درباره نسبت افراد دستگير شده با هم گفتند که دو نفر از متهمان مرد، برادرند و بنا به اظهارات متهم زن، وی در اين مکان مهمان بوده است.

با توجه به حضور پليس در محله نظام آباد و دستگيری سوداگران مرگ، مردم با ديدن چنين صحنه‌هايی اظهار خرسندی و بر تداوم اجرای طرح از سوی پليس تاکيد کردند.

در ادامه طرح که از ابتدای شب گذشته آغاز شد و تا ساعاتی پس از بامداد نيز ادامه يافت، حدود ۱۵۰ نفر از فروشندگان عمده و خرده مواد مخدر در محدوده جنوب شهر تهران از سوی پليس مبارزه با مواد مخدر، دستگير شدند.

سيد جواد کشفی ـ رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ـ با حضور در محل اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ در محدوده خيابان وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران با بيان اين که مرحله دوم برخورد با سوداگران مرگ در سال جديد از امشب آغاز شده است، گفت: در راستای تداوم طرح ارتقای امنيت اجتماعی، همچنان اين طرح ادامه خواهد داشت و تاکنون که نيمه‌های شب است، حدود ۱۵۰ نفر از فروشندگان مواد مخدر شناسايی و دستگير شده‌اند که پيش‌بينی می‌کنيم، اين آمار به مرز ۲۵۰ نفر هم برسد.

به گفته سرهنگ کشفی، حدود هشت کيلو انواع مواد مخدر به همراه فروشندگان عمده و يک باند بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر در اين طرح کشف و ضبط شد و کليه عوامل اين باندها دستگير شدند.

وی تصريح کرد: طرح مبارزه با سوداگران تا زمانی که فعاليت توزيع‌کنندگان مواد مخدر نگرانی را برای مردم ايجاد کند، ادامه خواهد داشت.

به گفته کارشناس و مسوول آزمايشگاه مواد مخدر ستاد فرماندهی مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، از افراد دستگير شده انواع مواد مخدر شامل کراک، حشيش، شيشه به صورت بسته‌بندی ، قرص و مواد روانگردان که هر کدام روی يک قسمت از بدن تاثير دارند، کشف شده است.

همچنين اين کارشناس از غيراستاندارد بودن کراک ايرانی اظهار نگرانی کرد که کراک ايرانی، دست ساز بوده و با انواع مواد شيميايی خطرناک مخلوط شده است و خطرات جبران‌ناپذيری به دنبال خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016