دوشنبه 10 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان باختن پنج کارگر در کارگاه بلوک‌زنی ياسوج، ايسنا


کارگاه بلوک‌زنی شهرستان ياسوج عصر روز گذشته شاهد مرگ پنج کارگر در چاه آب بود؛ اين کارگران در اقدامی عجيب، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، کارگران مشغول تعمير پمپ آبی در چاه بودند که يکی از آنها به داخل چاه رفت و به دلايل نامعلوم موفق به بازگشت نشد.

پس از تأخيری طولانی مدت،‌ کارگران نگران شده و يکی از آنها تصميم به ورود به چاه گرفت تا از وضعيت همکار خود اطلاع يابد؛ اما وی نيز پس از ورود به چاه هرگز به نزد کارگران ديگر بازنگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عدم بازگشت کارگر دوم نيز موجب آن نشد که اقدام مؤثرتری برای جلوگيری از تکرار اتفاق مذکور رخ دهد و در نتيجه سه کارگر بعدی، هريک پس از عدم بازگشت ديگری، وارد چاه شدند و ديگر بازنگشتند.

اين اقدام سبب شد که پنج کارگر مذکور همگی در چاه آب جان دهند.

بر اساس اظهارات شاهدان عينی، کارگران بدون هر گونه امکاناتی وارد چاه آب می‌شدند و اين درحالی بود که به گفته مديرعامل آتش‌نشانی ياسوج، امدادگران آتش‌نشانی ۷ دقيقه پس از اعلام گزارش در ساعت۱۸:۴۸ از سوی پليس ۱۱۰ در محل حاضر شده بودند.

عباس اميريان توضيح داد: امدادرسانان آتش‌نشانی که پس از ورود همه کارگران به چاه، به محل رسيده بودند، پس از حضور، با بررسی وضعيت چاه متوجه وجود برق در چاه شدند که اين امر، عمليات امدادرسانی را متوقف کرد.

وی گفت: بدين ترتيب ماموران شرکت برق نيز در محل حادثه حاضر شده و برق چاه را قطع کردند و ۲۰ دقيقه پس از حضور امدادگران آتش‌نشانی، امدادگران هلال احمر که در امدادرسانی از اين نوع حرفه‌ای بودند، در محل حاضر شدند و در ساعت ۲۱:۳۸ اجساد ۵ کارگر را از داخل چاه بيرون کشيدند.

اميريان درباره علت وقوع حادثه نيز گفت: از آن جا که برق بصورت مستقيم در چاه کشيده شده بود، باعث برق‌گرفتگی کارگران و مرگ فوری آنها در چاه شده است.

رييس جمعيت هلال احمر کهگيلويه و بويراحمد نيز که تعدادی از نيروهايش در محل حادثه حاضر بودند به خبرنگار ايسنا گفت: امداد و نجات در اين گونه حوادث، وظيفه هلال احمر نيست و جزء وظايف آتش‌نشانی است و حضور ما فقط بر اساس وظيفه انسانی و نجات مصدومان بوده است.

محمد حسينيان اظهار کرد: مردم حادثه را دير اطلاع دادند و اگر موضوع سريع‌تر به اطلاع امدادگران می‌رسيد، احتمال نجات افراد وجود داشت.

وی تصريح کرد: نيروهای هلال احمر پس از دو بار ورود به چاه، موفق به خارج کردن اجساد شدند.

به گزارش ايسنا عمليات خروج اجساد کارگران از چاه ساعت ۲۲ شب حادثه پايان يافت.





















Copyright: gooya.com 2016