چهارشنبه 13 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع ۴۰۰ نفر از کارگران کيان تاير در برابر نهاد رياست جمهوری، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
به دنبال پرداخت نشدن مطالبات کارگران لاستيک البرز(کيان تاير)، صبح امروز نزديک به ۴۰۰ نفر از کارگران اين کارخانه مقابل نهاد رياست جمهوری تجمع کردند.
يکی از کارگران لاستيک البرز در گفت‌‏وگو با خبرنگار گروه کارگری "ايلنا"، گفت: اين تجمع اعتراضی به دنبال پرداخت نشدن وام وزارت صنايع برگزار و طی آن اعضای شورای اسلامی کار به عنوان نماينده کارگران برای گفت‌‏وگو وارد نهاد رياست جمهوری شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: قرار بود با تصويب کميته بحران وزارت صنايع، مبلغ يک ميليارد تومان وام بابت پرداخت مطالبات کارگران در اختيار کارخانه لاستيک البرز قرار گيرد.
يکی ديگر از کارگران لاستيک البرز گفت: کارخانه ۴ ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعی بدهکار است که اين موضوع باعث شده از آبان ۸۶ تا به حال، دفترچه‌‏های تامين اجتماعی کارگران تمديد نشود.
به گفته تجمع‌‏کنندگان، کارگران لاستيک البرز عيدی و پاداش سال ۸۶ و حقوق و مزايای ارديبهشت ماه تاکنون را از کارفرما طلبکارند.
اين کارگر اظهار داشت: وزارت صنايع با تغيير کاربری بخشی از کارخانه که در مجاورت جاده قرار دارد، موافقت کرده است.
يکی ديگر از کارگران لاستيک البرز نيز از انتشار شايعاتی درباره فروش کارخانه برای پرداخت بدهی بانکی خبر داد و گفت: کارگران بطور اتفاقی از زبان چند مامور بانک در جريان اين مسئله قرار گرفته‌‏اند.
محمد حسين محمد حسينی، مدير روابط کار سازمان کار استان تهران در گفت‌‏وگو با خبرنگار گروه کارگری "ايلنا"، درباره اين تجمع اظهار داشت: قرار بود صبح امروز ۳۰۰ ميليون تومان از وام يک ميلياردی که از ابتدای سال در گرو بانک قرار داشت به حساب کارگران واريز شود.
وی درباره ادعای کارگران مبنی بر موافقت وزارت صنايع با تغيير کاربری بخشی از کارخانه گفت: اين قضيه مربوط به شهرداری است.
محمد حسينی در رابطه با وام ميلياردی بانک صنعت و معدن به اين کارخانه گفت: هنوز هيچ مصوبه‌‏ای از سوی دولت به ما ابلاغ نشده است.





















Copyright: gooya.com 2016