شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برق پارس متال قطع شد، ۴۸۱ کارگر بيکار شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
به دنبال قطع برق کارخانه پارس متال که پيش از ظهر امروز انجام شد، ۴۸۱ يک کارگر اين کارخانه برای مدت نامعلومی کار خود را از دست دادند.

به گزارش ايلنا، يکی از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه پارس متال با اعلام اين خبر گفت: امروز ساعت ۱۱ صبح، ماموران ادراه برق به دليل آنچه که پرداخت نشدن مطالبات معوقه اداره برق ناميده می‌‏شود، برق اين کارخانه را قطع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی يادآور شد: ماموران تنها به کارگران اجازه دادند که پيش از قطع برق، محتوی کوره‌‏ها را خالی کنند تا از وارد شدن خسارت به تاسيسات کارخانه جلوگيری شود.
به گفته اين عضو شورای اسلامی کار پارس متال، ماموران اداره برق هفته گذشته نيز برای قطع برق به محل کارخانه آمده بودند اما به دليل آنچه که حضور هيات بررسی مشاغل سخت و زيان‌‏آور اداره کار عنوان می‌‏شود، ماموريت خود را يک هفته به تاخير انداخته تا شايد مديريت کارخانه مطالبات معوقه را پرداخت کند.
يکی از کارگران نيز با تاييد اظهارات همکار شورايی گفت: مطابق هر روز سرگرم کار روزانه بوديم که ماموران اداره برق برای قطع برق آمدند.
کارخانه پرفيل پارس که سابقه برخی کارگران آن به ۲۱ سال نيز می‌‏رسد، آنقدر به اداره کار بدهکار است که به گفته کارگرانش مديريت کارخانه حتی اقساط عقب افتاده بدهی را نيز نپرداخته است.
تعطيلی کارخانه پارس متال و بيکاری ۴۸۱ کارگر آن در حالی است که به گفته کارگران و اعضای شورای اسلامی کار اين کارخانه، کارفرما از مدتی قبل مطالبات کارگران را با تاخير پرداخت می‌‏کرده است.
يکی از اعضای شورای اسلامی کار پروفيل پارس با بيان اينکه اشل‌‏های حقوقی اين کارخانه در قباس با ساير کارخانه‌‏های محور مخصوص و واحدهای توليدکننده نورد و پروفيل پايين‌‏ترين اشل حقوقی است، گفت: در اين کارخانه دريافتی يک سرپرست معادل ۳۰۰ هزار تومان است.
وی يادآور شد: همين دستمزد ناچيز نيز از ابتدای سال جاری تاکنون ماهانه در چهار مرحله به کارگران پرداخت می‌‏شده‌‏است.
يکی ديگر از کارگران نيز در تکميل اظهارات اين عضو شورای سلامی کار گفت:‌ هنوز مطالبات دی ماه کارگران به طور کامل پرداخت نشده است.
به گفته کارگران با قطع برق کارخانه پارس متال که صبح امروز انجام شده، تمامی فعاليت‌‏های اين کارخانه متوقف شده است.
کارگران پروفيل پارس که در آستانه شروع سال نو علاوه بر مشکل دريافت حقوق خود با خطر بيکاری نيز مواجه هستند، تمامی اين مسائل را ناشی از اين بی‌‏کفايتی کارفرما می‌‏دانند.





















Copyright: gooya.com 2016