پنجشنبه 5 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هر ايرانی روزانه ۱۴۵ ليتر آب شرب را هدر می دهد، مهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول کنترل کيفی تاسيسات آب شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: هر ايرانی روزانه ۱۴۵ ليتر آب شرب را در موارد غيرشرب مصرف و موجب هدر رفت آن می شود.
کوشيار اعظم واقفی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود : به طور ميانگين مصرف آب هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ ليتر است که از اين مقدار آب دو تا پنج ليتر آن جهت مصرف شرب است و بقيه صرف موارد غيرشرب می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی اظهار داشت: در اکثر نقاط جهان آب مصرفی و شرب جدا است و مردم آب شرب را به صورت بسته‌بندی تهيه و مصرف می کنند ولی در کشور ما به لحاظ بهداشتی بودن آب شبکه آبرسانی مردم کمتر رغبت به استفاده از آب بسته بندی نشان می دهند.

مسئول کنترل کيفی تاسيسات آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بيان اينکه ۵۰۳ آزمايشگاه در شهرها و روستاهای کشور در آزمايش و بهبود کيفيت آب فعاليت دارند گفت: از اين تعداد ۳۱۰ آزمايشگاه در شهرها و ۱۹۳ آزمايشگاه در روستاها مستقر هستند.

واقفی با اشاره به اينکه آزمايشگاههای اين شرکت به امکانات و تجهيزات مدرن مجهز است گفت: سيستمهای آزمايشگاهی اين شرکت برای رسيدن به استانداردهای جهانی به ۲۴۰ ميليارد ريال اعتبار نياز دارند.

وی کيفيت آب شهرها و روستاها را مطلوب ارزيابی کرد و افزود: سالانه افزودن به ۱۰ ميليون نمونه آب اندازه گيری و آزمايش می شود.

وی در خصوص وضعيت تاسيسات آبرسانی بوشهر نيز گفت: سيستم کنترل کيفی آب بوشهر مجهز و آب اين استان از لحاظ کيفيت در حد مطلوب است.





















Copyright: gooya.com 2016