پنجشنبه 9 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کار: نرخ بيکاری در ايران در تابستان ۲/۱۰ درصد بود، فارس

خبرگزاری فارس: وزير کار و امور اجتماعی گفت: نرخ بيکاری در کشور براساس آمار مرکز آمار در تابستان امسال، ۲/۱۰ درصد بود.


به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمد جهرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل فرمانداری بروجرد افزود: اميد ما در توسعه مرزی و مناطق محروم به خصوص استان لرستان که از نرخ بيکاری بالايی برخوردار است اين است که بتوانيم از سهميه منابع بانکی از استان‌هايی که برخوردار هستند به خصوص استان تهران به اين استان‌ها سوق داده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی اظهار داشت: ما دنبال اين هستيم که سهميه استان‌های محروم و مرزی را در قوانين و مقررات به خصوص در منابع بانکی را به گونه‌ای ببينيم که نيازهای اين استان‌ها در اين مناطق نسبت به گذشته با سرعت بيشتری تامين شود.
جهرمی خاطرنشان کرد: در دستورالعمل‌های دولت و همچنين پيگيری‌های وزارت کار و امور اجتماعی نيز به هم اينگونه ديده شده و طرح بنگاه‌های زودبازده با اين هدفگذاری تاييد شده است.
وزير کار و امور اجتماعی گفت: اميدواريم از وام‌های مناسب اشتغالزايی استان‌ها بيشتر حمايت شود و هم بانک‌ها سهم مناسب‌تری را برای توسعه مناطق محروم منظور کنند.
وی افزود: بانک‌ها بايد با توجيه اقتصادی وقتی طرحی به تصويب خودشان رسيده با زمانبندی مشخص تسهيلات ارائه کنند و همه تلاش‌ها بر اين اساس دنبال شود که بخشی از منابع بانک‌ها به خاطر معوق بودن مطالباتشان بلوکه شده که بايد تلاش کرد مطالبات بانکی که به ناحق در اختيار بعضی از اشخاص مانده وصول شود.
جهرمی خاطر نشان کرد: آن طلب‌هايی که در اختيار واحدهای توليدی است که به دليل شرايط اقتصادی و تغييرات نرخ ارز معوق شده از طريق اجرای دستورالعمل مصوب دولت به نام دستورالعمل ۳۰۳۳۰ به نحوی عمل شود که تقسيط شود و آنها هم بتوانند با مهلت بهتری وام‌های معوق شده خود را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: دستورالعمل‌هايی که رئيس جديد بانک مرکزی و همچنين وزير جديد اقتصاد و دارايی داده مبنی بر اين است که مشکلات واحدهای اقتصادی در ارتباط با سرمايه در گردش‌شان، واحدهای متوسط و بزرگی که نيمه‌کاره هستند و همچنين بنگاه‌های زودبازده برطرف شود.
جهرمی اظهار داشت: نياز به تدبير بيشتر و برنامه‌ريزی دقيق و بررسی شرايط مختلف برای عدالت اقتصادی و بهره‌وری بهتر از منابع را داريم.
وزير کار و امور اجتماعی گفت: در عين حال اميدواريم که طرح‌های توسعه شهرستان‌ها براساس منابع موجود در کشور و همچنين رعايت عدالت به خوبی اجرا شود و طبيعت کار دولت اين است که بتواند از منابع موجود در شهرستان‌ها و استان‌ها را به نحوی به کار گيرد که در کل توسعه هر شهرستان و همچنين زمينه اين توسعه فراهم شود، اما بايد بدانيم توسعه هر شهرستان فقط با بودجه دولتی نيست و بايد به دنبال اين برويم که از طريق منابعی که در بخش غيردولتی است طرح‌های توسعه را دنبال کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016