پنجشنبه 12 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۰ درصد بيکاری در کشور به افراد بالای ليسانس اختصاص دارد، مهر

بيرجند - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بر خلاف اينکه تصور می‌شود، بيشترين بيکاری در افراد زير ديپلم است، بايد توجه داشت که سه تا چهار درصد بيکاری مربوط به اين افراد است و در حال حاضر ۲۰ درصد افراد بالای ليسانس در کشور بيکار هستند.
به گزارش خبرنگار مهر در بيرجند، سيد مرتضی شريف ‌النسبی پيش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در بيرجند آموزش را برای همه افراد جامعه ضروری دانست و افزود: تمام اقشار جامعه در صورتی به کار گرفته می ‌شوند که آموزش ببينند و حتی شاغلان کنونی بايد متناسب با کار خود آموزش‌ های لازم را فرا گيرند و اين به تدريج اجباری می ‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی با اشاره به اينکه فنی و حرفه ‌ای کشور بازنگری اساسی در حوزه کاری خود کرده و خريد خدمات را در دستور کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: امسال موظف به خريد ۶۴ هزار ساعت خدمات هستيم و اين سهميه‌ بندی نشده و هر استانی که بيشتر فعاليت کند، اعتبار بيشتری برای خريد خدمات دريافت خواهد کرد.

معاون وزير کار و امور اجتماعی ايران در خصوص تحريم ‌های کشور، تصريح کرد: با تحريم ‌های کنونی کشور رشد بيشتری می ‌کند و بايد در چند سال ديگر ايران کشور نخست منطقه در بسياری از شاخص ‌ها باشد و اين تنها با دانايی محقق می شود.

شريف ‌النسبی با بيان اينکه در حال حاضر۲۰ ميليون جمعيت شاغل در کشور است که طبق برنامه چهارم توسعه بايد ۲۴ ميليون باشد، بر ايجاد شغل و حفظ مشاغل کنونی تاکيد کرد.


رئيس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اينکه در حال حاضر در کشور در يک سال بالغ بر سه ميليون نفر آموزش فنی و حرفه ‌ای می ‌بينند، اظهار داشت: از اين تعداد دو ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در آموزشگاه ‌های آزاد آموزش داده می شوند.

شريف‌ النسبی به ورود ۸۰۰ هزار نفر نيرو به بازار کار در هر سال از دانشگاه ‌ها اشاره کرد و افزود: طبيعی است وقتی با اين حجم نيرو آن هم از دانشگاه مواجه شويم، بايد آموزش ‌های خود را به سمت فارغ ‌التحصيلان دانشگاهی ببريم و بايد کارگاه ‌های خود را ابتدا با شاغلان در بنگاه‌ های اقتصادی و بعد از دانشگاه ‌ها پر کنيم.

وی از ايجاد پايگاه فنی و حرفه ‌ای در ۵۰۰ دهستان کشور در فاز نخست خبر داد و تصريح کرد: در حال حاضر دو هزار دهستان در کشور وجود دارد.

رئيس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تشريح آخرين تغييرات در آموزش، ارزيابی و خريد خدمات در فنی و حرفه‌ ای کشور در جمع مربيان و پرسنل فنی و حرفه ‌ای اظهار داشت: اولويت‌ های آموزشی اين سازمان تغيير کرده است.

به گفته وی از اين به بعد آموزش شاغلان بنگاه‌ های اقتصادی ضريب چهار، دانشجويان و فارغ ‌التحصيلان دانشگاهی ضريب سه، روستاييان ضريب دو و به آموزش افراد بيکار ضريب يک داده می ‌شود و اين در حالی است که در گذشته عکس اين بود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان فنی و حرفه ‌ای کشور به دنبال افزايش بهره‌ وری و حداکثر استفاده از استعدادها و توانايی ‌های کسانی است که آموزش ‌های لازم را فرا می ‌گيرند و از آنجايی که افراد بيکار مشخص نيست که بعد از فراگيری آموزش در همان رشته فعاليت کنند، اين دسته از افراد را در اولويت چهارم قرار داده ‌ايم.

شريف‌ النسبی با بيان اينکه بايد آموزش ‌ها به سمت تقاضا محوری پيش رود، تصريح کرد: امروز متاسفانه بيشترعرصه ‌محوری دنبال می ‌شود، در حالی که بايد بر اساس نياز بازار کار آموزش دهيم.

معاون وزير کار و امور اجتماعی ايران در پايان يادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ ای کشور امروز در ۶۵ رشته پروژه‌ محور شده است.





















Copyright: gooya.com 2016