شنبه 11 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ بيکاری در لرستان دو برابر رقم بيکاری در کل کشور است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
نماينده استان لرستان در مجلس هشتم کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:نرخ بيکاری در استان لرستان پنج درصد افزايش يافته است.نرخ بيکاری در لرستان دو برابر رقم بيکاری درکل کشور است
هادی مقدسی به خبرنگار" ايلنا" گفت: در حال حاضر نرخ بيکاری در لرستان ۱۸ درصد يعنی دو برابر رقم بيکاری درکل کشور است و اين استان در رتبه نخست بيکاری در ايران قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی يادآور شد که در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر در شهر بروجرد زندگی می کنند و از اين تعداد ۳۰ هزار نفر بيکار هستند.
اين نماينده مجلس هشتم با بيان اينکه لرستان از استان‌‏های با آمار بالای خودکشی به شمار می‌‏رود، خاطر نشان کرد: برخی از آسيب‌‏های اجتماعی ناشی از فقر در لرستان، بيشتر از ساير استان‌‏ها مشاهده می‌‏شود و در بسياری مواقع مردم در مواجه با بيکاری ناچار به خودکشی می‌‏شوند.
مقدسی سفر اول رييس جمهور به لرستان را ناموفق ارزيابی کرد و اظهار اميدواری کرد تا با مصوبات‌‏ سفر دوم استانی دوم رئيس جمهور به لرستان نرخ بيکاری در اين استان يک رقمی شود.
نماينده مردم بروجرد در مجلس هشتم با اشاره به برخی از مصوبات اقتصادی دولت در اين سفر يکی از مهم ترين اين مصوبات را تامين اعتبار و تخصيص ۱۰۰ درصد اعتبارات لرستان عنوان و اضافه‌‏ کرد: بنابراين با اين اوضاع می‌‏توان اميدوار بود که مصوبات مسکوت مانده دور اول نيز عملی شود.
عضوکميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: سفر اول هيات دولت به استان لرستان نتايج مطلوبی را برای مردم اين استان به دنبال نداشت و به همين دليل نمايندگان اين استان که نگران از استقبال ضعيف مردم از رئيس جمهور بودند پيشنهاد به تعويق افتادن سفر دور دوم را به دولت دادند که با آن موافقت شد.





















Copyright: gooya.com 2016