دوشنبه 27 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 19 آذر گشایش مي‌يابد، همشهری

بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 19 تا 24 اذر با شرکت گروه‌های منتخب از ایران و 7 کشور جهان در تهران برگزار می‌شود
به گزارش واحد مرکزی خبر، کامبیز روشن روان (دبیر این دوره جشنواره ) امروز در نشستی رسانه‌ای که در تالار وحدت برگزار شد، افزود: تنوع و افزوده شدن بخش‌های جدید، به همراه توجه به کیفیت اثار مهم ترین ویژگی‌های بیست وچهارمین جشنواره موسیقی فجر است.

وی تصریح کرد: هیئت انتخاب جشنواره از میان 167 گروه متقاضی، 71 گروه را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره برگزید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دبیرجشنواره موسیقی فجر گفت:این اثار در بخش‌های کلاسیک، سنتی، ارکسترال، کرال (اواز خوانی جمعی) و پاپ انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به استقبال خوب کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره موسیقی فجر،افزود:باتوجه به لزوم کیفیت به عنوان محور اساسی این دوره جشنواره ، از بین گروه های متقاضی 7 گروه از کشورهای اتریش، استونی، ژاپن، هلند، ایتالیا، سوریه و اسپانیا برای شرکت در این دوره جشنواره انتخاب شدند.

روشن روان گفت : در بخش جنبی جشنواره نیز امسال اثار 35 گروه در بخش های بانوان ، شهرستان ها ، کودک ، سمفونی و ارکسترال اجرا می شود.

وی برگزاری بخش انقلاب را بخش ویژه این دوره جشنواره موسیقی فجر ذکر کرد و افزود: برگزاری 7 میزگرد تخصصی بررسی موسیقی کشور درسی سال اخیر و اسیب شناسی موسیقی انقلاب ، انتخاب موسیقی های برگزیده دهه اول انقلاب اسلامی واجرای جدید این اثار خاطره انگیز و اثار جدید ساخته شده با موضوع انقلاب اسلامی ازجمله برنامه های این بخش است.

احمدی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی) نیز در این نشست گفت: توجه به شهرستان ها محور اساسی فعالیت این دفتر در روندکلی موسیقی کشور و برگزاری جشنواره هاست.

وی تصریح کرد : از مدت ها قبل با تشکیل کارگروهی تخصصی این موضوع مورد توجه و بررسی قرار گرفته است که حضور پرشمار اثار شهرستانی در این دوره جشنواره از جمله انها محسوب می شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: در حال برنامه ریزی برای تمرکز زدایی از پایتخت در حوزه برگزاری جشنواره ها وبستر سازی برای شرکت شهرستان در این امر هستیم که در دوره های بعدی جشنواره اثار ان مشاهده خواهد شد.

بابک رضایی (مدیراجرایی جشنواره) نیز درنشست امروز جشنواره موسیقی فجر گفت : تالارهای وحدت ، رودکی ، اصلی تئاتر شهر ،بزرگ کشور ،خانه هنرمندان ، فرهنگسراهای ارسباران و نیاوران و مجموعه انقلاب برج ازادی ، میزبان گروه های شرکت کننده وعلاقه مندان موسیقی در این دوره جشنواره خواهند بود.

وی افزود: پیش فروش بلیت های جشنواره از 2 اذر اغاز و برای دانشجویان موسیقی 50 درصد و دانشجویان دیگر رشته ها 30 درصد تخفیف داده می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016