یکشنبه 11 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیرکار: اگر کنکور را بردارند دانشگاه‌ها بدون دانشجو می‌مانند، مهر

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه وزارت علوم و دانشگاهها باید کارآفرین شوند، گفت: شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاهها جز استعدادکشی حاصلی نخواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سید محمد جهرمی در گردهمایی روسای مراکز کارآفرینی در دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید به جای تربیت نیروهای کارجو، نیروهای کارآفرین تربیت کنند، گفت: در یکی از واحدهای دانشگاهها تهران ارزیابی در زمینه کارآفرینی انجام شد. نتیجه این ارزیابی نشان داد افرادی که به دانشگاهها نرفته اند ریسک پذیری و انعطاف پذیر آنها بیشتر است ولی فارغ التحصیلان دانشگاه کمتر کار آفرین هستند.

وی با بیان اینکه این مسئله برای تمام دانشگاهها و رشته ها صادق نیست، افزود: درصدهایی که از این ارزیابی به دست آمد نشان می دهد که راه طولانی را در زمینه کارآفرینی داریم که باید به سرعت طی شود.

جهرمی اشاره به وضعیت دانشگاههای خارج و داخل کشور تاکید کرد: در حال حاضر با وجود نیازهای اجتماعی موجود و رقبای رسمی و غیر رسمی، دانشگاهها راهی جز پرداختن به بحث کارآفرینی ندارند.

وزیر کار با تاکید بر کاهش شرکت کنندگان در کنکور سراسری خطاب به وزیر علوم گفت: چنانچه کنکور برداشته شود شاهد خواهیم بود که بسیاری از دانشگاهها فاقد دانشجو می شوند.

وی با بیان اینکه این وضعیت در دانشگاه آزاد به مراتب بدتر است، خاطرنشان کرد: نحوه انتخاب رشته ای که در این دانشگاه اعمال می شود انگیزه ای برای ادامه تحصیل در پذیرفته شدگان باقی نمی گذارد از این رو باید تغییرات اساسی در نظام آموزشی کشور ایجاد شود تا بتوان در تحقق اهداف سند چشم انداز اقداماتی صورت گیرد.





















Copyright: gooya.com 2016