دوشنبه 12 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس آکادمی اسکار در تهران: هيچ مساله پشت‌پرده‌ای وجود ندارد، ايسنا

- صنعت فيلم در ايران بسيار پويا است

«سيد گانيس» رييس آکادمی اسکار که هم‌اکنون در تهران حضور دارد، اعلام کرد: «سفر به ايران تنها برای ارتباط با همتايان فيلم‌ساز ايرانی و تبادل ايده‌های‌مان در رابطه با ساخت و پخش فيلم انجام شده است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «سيد گانيس»، رييس آکادمی اسکار که در صدر هياتی بلند‌پايه از آکادمی اسکار به ايران سفر کرده است، روزگذشته درباره علت سفرش به تهران به روزنامه آمريکايی لس‌آنجلس تايمز گفت: «ما برای گفت‌وگو و ارتباط با همکاران فيلم‌ساز ايرانی به تهران آمده‌ايم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: «اين بخشی از برنامه آکادمی اسکار است که سال گذشته ما را به ويتنام برد و امسال به تهران آمديم تا ديدار‌هايی داشته باشيم و نشست‌هايی برگزار کنيم تا در جريان مشکلات فيلم‌سازان ايرانی قراربگيريم و هم‌چنين معضلات فيلم‌سازی در عرصه‌ی جهانی را به آنها بشناسانيم و درمجموع، تبادل ايده داشته باشيم.

علاوه‌بر آن، ما فيلم‌های‌مان را در خانه سينما نمايش می‌دهيم و فيلم‌های ايرانی را نيز تماشا خواهيم کرد.»

«سيد گانيس» در پاسخ به اين‌که آيا هيچ فشاری در پشت پرده برای سفر به ايران وجود داشت گفت: «هيچ مساله پشت‌پرده‌ای وجود نداشته است. ما به محض اين‌که متوجه شديم از طريق خانه سينمای ايران اين سفر امکان‌پذير است، سريعا موافقت کرديم؛ چراکه سفر بسيار مفيدی می‌توانست باشد. بالاخره فيلم‌ساز، يک فيلم‌ساز است با مشکلات، نيازها، دشواری‌ها و هدف‌های هنری مشابه و مشترک.»

رييس آکادمی اسکار درباره‌ پيام‌ا‌ش برای ايرانی‌ها و آمريکا گفت: «پيام من اين است که ما در اينجا هنری داريم که جهانی است و در سراسر دنيا دست‌يافتنی است. از اين هنر می‌توان به‌خوبی برای ابراز عقايد استفاده کرد.»

وی درباره‌ اين‌که از زمان ورود به ايران چه‌چيز جالب و قابل‌توجهی را مشاهده کرده، گفت: «تهران شهر بزرگی است. ما از لس‌آنجلس می‌آييم که در آنجا هم ترافيک برخی مواقع غيرقابل تحمل است. پس اين موضوع برای ما عادی است. ما لحظات عالی را در تهران داشته‌ايم. به‌خصوص در ديدار با فيلم‌سازان؛ اين‌که از آنها سوالاتی کنيم و بگذاريم آنها از ما سوال کنند.»

«گانيس» درباره‌ ارزيابی‌اش از صنعت سينمای ايران گفت: «من درباره‌ وضعيت فيلم‌سازی در ايران چيز زيادی نمی‌دانم، جز اين‌که صنعت فيلم در ايران بسيار پويا است و همواره فيلم‌سازی در ايران در جريان بوده است.»

وی درباره احتمال همکاری‌های بيشتر ميان صنعت فيلم ايران و آمريکا گفت: «ما آماده‌ايم تا با همه فيلم‌سازان ديدار کنيم و برای همين امر هم به ايران آمده‌ايم. ما و طرف ايرانی آماده گفت‌وگوهای دوجانبه بيشتر هستيم.»

رييس آکادمی اسکار در پايان اظهار کرد: «آنت بنينگ» و «آلفر وودارد» نيز که به همراه آنها به ايران سفر کرده‌اند، از حضور در تهران بسيار شاد و لحظات خوشی دارند.





















Copyright: gooya.com 2016