چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار جالب از تعداد مساجد و کليساهای ايران، جهان نيوز

بطور متوسط برای هر ۵۰۰ سنی يک مسجد در کشور ساخته شده است. در همين حال اگر از جمعيت مسلمانان ايران ۷ درصد اهل سنت را کسر کنيم ،کل جمعيت شيعه بالغ بر ۶۶ ميليون نفر خواهد بود که بطور متوسط برای هر۱۱۰۰ شيعه يک مسجد وجود خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شيعيان ايران کمترين عبادتگاه را برای زيارت و برگزاری نمازو فرائض دينی در مقايسه با اهل سنت و اقليت های مذهبی دارند.

به گزارش سرويس اجتماعی جهان نيوز ، نزديک به ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که از اين ميزان ۶۰هزار مسجد متعلق به شيعيان و ۱۰ هزار مسجد نيز برای اهل سنت است.

اين در حالی است که بنا بر گزارش های رسمی در مورد جمعيت کشور از ۷۲ ميليون نفر ايرانی بيش از ۹۹ درصد مسلمان و ۷ درصد آنها نيز از اهل سنت هستند. بر اين اساس نزديک به ۵ ميليون سنی در کشور وجود دارد که دارای ۱۰ هزار مسجد هستند و به اين ترتيب بطور متوسط برای هر ۵۰۰ سنی يک مسجد ساخته شده است.

در همين حال اگر از جمعيت مسلمانان ايران ۷ درصد اهل سنت را کسر کنيم ،کل جمعيت شيعه بالغ بر ۶۶ ميليون نفر خواهد بود که بطور متوسط برای هر۱۱۰۰ شيعه يک مسجد وجود خواهد داشت.

اين در حالی است که مطابق آمار غير رسمی نزديک به ۴۰ درصد مساجد شيعيان بدون روحانی و امام جماعت است و بيش از نيمی از اين مساجد به بازسازی اساسی نياز دارد .

از طرفی جمعيت ارامنه کشور قريب به ۱۵۰ هزار نفر است که دارای ۳۰۰ کليسا هستند که به اين ترتيب برای هر ۵۰۰ ارمنی يک کليسا وجود دارد .

به نظر می رسد مسئولين فرهنگی کشور بايستی اهتمام جدی تری نسبت به ساخت مسجد و نگهداری آن در مناطق شيعه نشين کشور بالاخص مناطق محروم داشته باشند چراکه بی توجهی نسبت به آن می تواند آثار زيانباری داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016