شنبه 9 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاتل هشت نفر با پرداخت 120 ميليون تومان از مرگ مي گريزد، اعتماد

مردي که به ارتکاب يک کشتار خانوادگي و قتل هشت نفر اقرار کرده است با پرداخت 120 ميليون تومان از چوبه دار نجات پيدا مي کند.

به گزارش خبرنگار ما اين مرد که حسن نام دارد سال 84 در جريان يک قتل عام دخترش را به همراه هفت نفر از خانواده خواستگار او کشت و به انجام اين جنايت اعتراف کرد. در جلسه محاکمه حسن که چند روز قبل در شعبه دوم دادگاه کيفري استان فارس برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان به تشريح پرونده پرداخت و گفت؛ خواستگار دختر حسن يک مرد افغان بود و متهم به خاطر مخالفت با اين ازدواج دست به قتل زد. او پس از جنايت دستگير شد و جرمش را پذيرفت اما يک سال بعد مردي به عنوان همدست حسن بازداشت و در جريان تحقيقات معلوم شد حسن پنج نفر و همدست او سه نفر را کشته است و اکنون من خواستار صدور حکم قانوني براي متهمان هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ادامه جلسه دادگاه حسن به دفاع از خود پرداخت. او مسووليت هر هشت فقره جنايت را گردن گرفت و با بي گناه خواندن متهم رديف دوم پرونده گفت؛ «مدتي قبل از اين حادثه يک جوان افغان به خواستگاري دخترم مهري آمد. من با اين ازدواج مخالف بودم اما مهري به آن پسر علاقه مند شده بود و چندي بعد همراه او فرار کرد. اين کار دخترم باعث بي آبرويي شد و تلاش هايمان براي پيدا کردن و بازگرداندن وي به خانه بي فايده بود تا اينکه چند ماه بعد مهري با من تماس گرفت و گفت با پسر افغان ازدواج کرده است. شنيدن اين خبر مرا به شدت عصبي کرد اما خودم را کنترل کردم و بدون اينکه چيزي بگويم از مهري خواستم به همراه پسر افغان و خانواده او به خانه بيايند تا مراسم ازدواج شان را به شکل سنتي برگزار کنيم. من نمي خواستم بيش از اين آبرو و حيثيتم به بازي گرفته شود براي همين از همان زمان به فکر قتل بودم. خبر ازدواج مهري خيلي زود در بين اقوام پيچيد و حتي يکي از فاميل وقتي اين موضوع را شنيد از شدت ناراحتي سکته کرد.»

متهم به قتل ادامه داد؛ «نقشه قتل را کشيدم و يک سلاح تهيه کردم. روزي که قرار بود مهري و خانواده خواستگارش به منزل ما بيايند در گوشه يي از حياط ايستادم و به محض اينکه آنان وارد منزل ما شدند شروع به تيراندازي کردم. اول مهري را هدف قرار دادم، بعد خواستگارش را کشتم و سپس خانواده افغان را به رگبار بستم. من خودم به تنهايي اين جنايت را انجام دادم و هيچ همدستي نداشتم.»

در ادامه جلسه محاکمه متهم رديف دوم ارتکاب قتل را انکار کرد. اين دادگاه در حالي برگزار شد که حسن در خصوص قتل دخترش مستوجب قصاص شناخته نمي شود و اولياي دم هفت مقتول ديگر نيز اعلام کرده اند اگر متهم مبلغ 120 ميليون تومان به عنوان ديه به آنها بپردازد از خونخواهي گذشت مي کنند. به اين ترتيب حسن با پرداخت اين پول از چوبه دار خواهد گريخت. او اکنون در زندان به سر مي برد و قرار است به زودي بار ديگر پاي ميز محاکمه برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016