چهارشنبه 21 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سينمای ايران پنج نماينده در جشنواره فيلم مونترال دارد، مهر

فيلم سينمايی "آتشکار" به کارگردانی محسن اميريوسفی در نخستين حضور جهانی خود در بخش مسابقه رسمی سی و سومين جشنواره جهانی فيلم مونترال به نمايش درمی‌آيد.
به گزارش خبرنگار مهر، فيلم‌های سينمايی "آتشکار" محسن اميريوسفی، "بيست" عبدالرضا کاهانی، "وقتی ليموها زرد شدند" محمدرضا وطن‌دوست، "پنالتی" انسيه شاه‌حسينی و فيلم کوتاه "فيلم اول" پناه پناهی در سی و سومين جشنواره بين‌المللی فيلم مونترال روی پرده می‌روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"آتشکار" که در بخش مسابقه سينمای جهان اکران می‌شود، در ايران نمايش جشنواره‌ای و عمومی نداشته و اين اولين حضور بين‌الملی اين فيلم سينمايی است. دومين فيلم اميريوسفی در اين بخش با ۱۹ فيلم رقابت می‌کند. "وقتی ليموها زرد شدند" هم با ۱۹ فيلم در بخش مسابقه فيلم‌های اول رقابت می‌کند.

"بيست" که به تازگی جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره کارلووی واری و جايزه کليسای جهانی را به دست آورده و در جشنواره تابستانی ورشو نمايش داشته، در سومين حضور بين‌المللی‌اش در بخش تمرکز بر سينمای جهان روی پرده می‌رود. "پنالتی" هم دراين بخش اکران می‌شود. از سومين فيلم سينمايی شاه‌حسينی به تازگی در جشنواره تائورمينای ايتاليا تقدير شد.

پناه پناهی فرزند جعفر پناهی جوان‌ترين نماينده سينمای ايران در جشنواره امسال است که با يک فيلم کوتاه در بخش تمرکز بر فيلم‌های کوتاه شرکت می‌کند. امسال ۴۰۰ فيلم در جشنواره مونترال به نمايش درمی‌آيد که از ميان آنها ۱۳۰ فيلم برای نخستين بار روی پرده می‌رود.

سی‌ و سومين جشنواره بين‌المللی فيلم مونترال بيست و هفت اوت با نمايش فيلم رسمی المپيک پکن "مشعل جاودانی" به کارگردانی گو جون با حضور کارگردان افتتاح می‌شود. اين جشنواره تا هفت سپتامبر در شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016