چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عليرضا آقابالايی، روزنامه‌نگار در سن ۴۵ سالگی درگذشت، ايلنا

عليرضا آقابالايی، روزنامه نگار، شاعر و نويسنده کودکان شامگاه گذشته در سن ۴۵ سالگی در اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.


ايلنا: عليرضا آقابالايی، روزنامه نگار، شاعر و نويسنده کودکان شامگاه گذشته در سن ۴۵ سالگی در اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايلنا، آقابالايی که فعاليت هنری خود را از سنين نوجوانی در عرصه تئاتر و سينما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده بود، بعدها با سرودن شعر و نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان و همکاری با مجلات کيهان بچه ها و رشد و چاپ چندين کتاب در اين حوزه، فعاليت ادبی خود را نيز دنبال کرد.
«حکايت آخر» ، «روی خط فاصله» و «شب يلدای ايوب» از آثار داستانی و مجموعه شعرهای «در طلوع آفتاب»‌ ، «باغ پائيز» و «چشم به راه خورشيد» از جمله کتاب های آقابالايی در اين عرصه هستند.
آقابالايی در سالهای دهه هفتاد با نگارش فيلمنامه وارد عرصه سينما شد و بعدها با دستياری کارگردانانی چون مسعود کيميايی در فيلم های سرب و دندان مار، احمدرضا درويش در فيلم آخرين پرواز، ‌شاپور قريب در فيلم اشک و لبخند، سيروس الوند در فيلم برخورد و داوود موثقی در فيلم کليد ازدواج به فعاليت حرفه ای در سينما پرداخت و چند اثر کوتاه سينمايی و مستند را نيز کارگردانی کرد.
عليرضا آقابالايی از ابتدای تاسيس روزنامه جام جم به تحريريه اين روزنامه پيوست و تا آخرين روز روزهای زندگی خود از اعضای فعال گروه رسانه اين روزنامه بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016