چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهرست دريافت کنندگان جايزه محيط زيست سال ۲۰۱۰، ايسنا

موسسه حفاظت از محيط زيست گلدمن امريکا،‌ در بياينه‌ای‌ فهرست دريافت کنندگان جايزه ۱۵۰ هزار دلاری محيط زيست سال ۲۰۱۰ ميلادی را اعلام کرد.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه‌ای که توسط موسسه حفاظت از محيط زيست گلدمن امريکا منتشر شد، از هر قاره يک نفر به دليل فعاليتی که در زمينه حفاظت از گونه‌های جانوری و گياهی و حفاظت از تنوع زيستی انجام داده است، جايزه ۱۵۰ هزار دلاری را دريافت می‌کند.

بر اساس اين بيانيه، از قاره آفريقا «تولی بری‌ليانس ماکاما» از کشور «سوآزی‌لند» اين جايزه را دريافت می‌کند. وی که محقق و مشاور ارشد در زمينه محيط زيست است، سه سال به صورت پی‌در‌پی برای مقابله با تغييرات جوی و جذب توجه مردم و مسوولان برای حفاظت محيط زيست تلاش کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«توی سری‌واتانا» از کامبوج - قاره آسيا - اين جايزه را دريافت می‌کند. وی در زمينه حفاظت از فيل‌های آسيايی تلاش فراوان کرده است.

اين محقق معتقد است که اين فيل‌ها به دليل از ميان رفتن زيستگاهشان و برای به دست آوردن غذا به روستاها حمله‌ور می‌شوند که در نهايت توسط کشاورزان و روستاييان کشته می‌شوند. البته کشاورزان اجساد اين فيل‌ها را به قاچاق چيان عاج می‌فروشند.

از قاره اروپا «مالگور زاتا گورسکا»ی لهستانی اين جايزه را دريافت می‌کند.

وی برای حفاظت از دره «روسپودا» از پروژه ساخت آزادراه تلاش فراوان به خرج داده است؛ چرا که ساخت اين آزاد‌راه با نابودی اکوسيستم اين منطقه که از بزرگترين و بهترين و آخرين مناطق بکر و دست نخورده اروپاست، همراه خواهد بود.

به گزارش ايسنا، از کشورهای عضو اقيانوس آرام، «هومبرتو ريو‌لابرادا»ی کوبايی، به دليل تلاش بی‌وقفه بر روی فعاليت‌های کشاورزی سازگار با طبيعت و افزايش محصولات کشاورزی پرورش يافته با استفاده از کودهای زيستی جايزه ۱۵۰ هزار دلاری را دريافت می‌کند.

از امريکای شمالی و از ميشيگان «لين هنينگ» که يک کشاورز و فعال محيط زيست است، اين جايزه را دريافت خواهد کرد.

وی با نگهداری از حيوانات مختلف در مزرعه‌اش و استفاده از کود اين حيوانات در پرورش گياهان مزرعه‌اش تلاش زيادی برای تصفيه کردن و پاک نگه داشتن آب و هوا به خرج داده است.

گفتنی است «راندال آرائوز» از کاستاريکا جايزه محيط زيست سال ۲۰۱۰ ميلادی گلدمن را دريافت می‌کند. اين فعال محيط زيست برای انجمن حفاظت از کوسه‌ها فعاليت می‌کند و فردی است که چند سال مداوم نسبت به کشتار کوسه‌ها برای به دست آوردن باله‌هايشان در مجامع بين‌المللی تلاش کرده است.

همچنين هر کدام از برندگان در مراسمی که در محل اصلی انجمن حفاظت محيط زيست گلدمن در «سان فرانسيسکو» در آمريکا برگزار می‌شود، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار دريافت می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016