یکشنبه 5 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با افزایش قیمت بلیت صدها مخاطب را از دست داده‌ایم، مهر

یک تهیه‌کننده سینما افزایش بهای بلیت در سالهای اخیر را عامل ریزش صدها نفر از مخاطبان فیلمهای ایرانی دانست.

مهدی کریمی به خبرنگار مهر گفت: افزایش بهای بلیت سینماها باید توجیه منطقی داشته باشد، با وجود شعارهای حمایتی که درباره سینما و فرهنگ داده می‌شود دولت هنوز نتوانسته برنامه‌ مدون و اصولی برای حمایت از سینمای ایران اجرا کند، نتیجه این وضعیت بحرانی است که در بخش تولید و نمایش گریبان سینما را گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه دوستان فراموش کرده‌اند که برای تعیین میزان مخاطبان یک فیلم باید بر اساس قاعده نفر صندلی حرکت کنیم و میزان فروش فیلم نمی‌تواند آمار قابل اعتنایی باشد. افزایش بهای بلیت باعث فروش بالای فیلمها نسبت به گذشته شده و درک این موضوع سخت نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تهیه‌کننده "پاداش" افزود: در سالهای دور مخاطب فیلمها بالای میلیون نفر بود و با فروش بلیت‌های 30 تومانی به آن ارقام می‌رسیدیم، حالا بلیت سینما 3000 تومان شده و ما صدها مخاطب سینما را از دست داده‌ایم. نمی‌توان با سیاست یک بام و دو هوا سینما را مدیریت کرد و از رونق حرف زد در حالی که وضعیت سالنهای سوت و کور نشان می‌دهد مخاطب چه میزان افت کرده است.

کریمی گفت: در فروش یک فیلم و استقبال از آن عوامل مختلفی موثر هستند، داستان و فضای فیلم، تبلیغات، حمایت رسانه‌ها و اوضاع جامعه می‌تواند باعث فروش یک فیلم شود. فیلمهای نوروزی امسال به دلایل مختلف نتوانستند انتظارهایی که از آنها وجود داشت برآورده کنند. باید برای بهبود وضعیت فروش فیلمها برنامه‌ای طراحی کنیم تا واقعا به پیوند سینما و مردم منجر شود.

این تهیه‌کننده گفت: نباید اکران نوروز را ملاک قرار دهیم و نسبت به فروش فیلمها در سال 89 ناامید باشیم، تولیداتی هستند که با اکران در ماههای آینده می‌توانند مردم را به سالنهای سینما بیاوردند. "پاداش" یکی از این فیلمها است که اگر روی پرده برود فروش پائین فیلمهای نوروزی را جبران می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016