جمعه 13 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"انجمن مستندسازان سینمای ایران" جایزه­ی 2010 EDN را دریافت کرد

EDN (European Documentary Network)، شبکه مستند اروپا اعلام کرد جایزه سال 2010 خود را به "انجمن مستندسازان سینمای ایران" اعطا کرده است. انجمن مستندسازان این جایزه را به خاطر نقش چشمگیری که در فرهنگ مستند ایفا کرده دریافت می­کند.

تصمیم شبکه­ی مستند اروپا در برگزیدن "انجمن مستندسازان سینمای ایران" برای جایزه 2010 EDN؛ به­خاطر نقش چشمگیری بوده است که این انجمن از بدو تاسیس، در سال 1376، به منظور شناسایی و جلب حمایت برای مستندسازی ایفا کرده است. این موضوع که انجمن مستندسازان توانسته نهاد ملی توانمندی را برای متحدساختن بخش مستند ایران بنیان کند؛ از دیگر دلایل اهدای این جایزه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هانه اسکیوت، مدیر شبکه مستند اروپا، در هنگام اعطای این جایزه چنین گفت: «مبنای اعطای جایزه­ی شبکه مستند اروپا، از ابتدا "به نقش چشمگیر در توسعه­ی فرهنگ مستند اروپایی" قرار داده شد. اما تصمیم گرفته­ایم که این جایزه را از نظر جغرافیایی تعمیم دهیم. می­خواهیم سازمانی در خارج از اروپا که سهم قابل ملاحظه­ای را در متحد کردن، سازمان دادن و ارتقای بخش مستند کشورش داشته را به این افتخار نائل کنیم. با توجه به سهم چشمگیرشان در توسعه­ی فرهنگ مستند، "انجمن مستندسازان سینمای ایران" یک گزینه­ی آشکار برای جایزه­ی 2010 شبکه­ی مستند اروپا بود.»

مراسم اعطای این جایزه در روز جمعه 28 اسفندماه 1388 (19 مارس 2010) و همزمان با کارگاه "داکس" شبکه مستند اروپا در تسالونیکی (یونان) انجام شد و خانم محبوبه هنریان به نمایندگی از طرف هیات­مدیره­ و تمامی اعضای انجمن مستندسازان این جایزه را دریافت کرد.
http://www.edn.dk/edn/press/

درباره­ی جایزه­ی EDN
جایزه شبکه مستند اروپا یک بار در سال و در زمان برگزاری "داکس" در تسالونیکی (یونان) به یک سازمان، گروه یا یک فرد به خاطر سهم چشمگیر در توسعه­ی فرهنگ مستند اروپایی اعطا می­شود. در سال­های قبل، این جایزه اعطا شده به:

2005- YLE Documentary: بخش مستند وای ال ای، سرویس ملی پخش عمومی در فنلاند

2006- The Jan Vrijman Fund: صندوق فیلم هلند برای حمایت از فیلم­سازان و جشنواره­ها در کشورهای در حال توسعه

2007- Svetlana and Zoran Popovic: به­خاطر شروع و انجام هفت دلاور در بلگراد، صربستان

2008- IDF – Institute of Documentary Film: موسسه به مرکزیت پراگ، مروج فیلم­های مستند از اروپای شرقی و مرکزی

2009- Nenad Puhovski and Zagreb Dox: به­خاطر راه­اندازی داکس زاگرب در کرواسی

درباره­ی EDN، شبکه مستند اروپا
شبکه مستند اروپا یک سازمان عضوگرا برای متخصصینی است که در زمینه­ی فیلم مستند و تلویزیون فعال­اند. این سازمان دارای بیش از 1000 عضو از بیش از 60 کشور است. شبکه مستند اروپا مشوق شبکه­ها و دانش در بخش مستند است. آدرس سایت اینترنتی:
http://www.edn.dk/edn/more-about-edn


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016